خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

ضرورت همکاری همه نهادها برای الکترونیکی شدن دولت / قانون اطلاعات آزاد حق مردم است

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۹۲۹

رئیس مجلس شورای اسلامی از نمایندگان خواست در زمینه قانونگذاری دولت را در توسعه ارائه الکترونیکی خدمات کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی با بیان اینکه قدم‌های اولیه برای ارائه الکترونیکی شدن خدمات به مردم برداشته شده است، گفت: چند نکته در توسعه این پروژه وجود دارد که باید هرچه زودتر برطرف شود.

وی افزود: تعداد کمی از نهادها تا به حال به دولت الکترونیک پیوسته‌اند و از نمایندگان می‌خواهم تا با قانونگذاری مناسب به تنبیه و یا تشویق نهادها برای الکترونیکی شدن کمک کنند.

لاریجانی ادامه داد: در شرایط فعلی کشور الکترونیکی شدن خدمات امری ضروری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیرساخت‌ها برای توسعه دولت الکترونیک فراهم شده است گفت: تنها قوه مجریه وظیفه توسعه دولت الکترونیک را برعهده ندارد، همه نهادها باید به دولت برای اجرایی شدن هرچه بیشتر این پروژه همکاری کند.

وی با اشاره به اینکه رای‌گیری الکترونیکی باید اجرایی شود، گفت: بیشتر کشورهای اطراف ما به طور الکترونیکی انتخابات برگزار می‌کنند و ما نیز برای سلامت رای‌گیری‌ها و ارائه خدمات بهتر به مردم این پروژه را باید در دستور کار قرار دهیم و فکرمی‌کنم شورای نگهبان نیز از این موضوع استقبال کند.

لاریجانی اظهار کرد: قانون اطلاعات آزاد نیز بسیار مهم است و مردم حق دارند تا از اطلاعات استفاده کنند و این حق هر شهروندی است که از وظایف دستگاه‌ها مطلع شود و این موضوع در بیشتر کشورها اجرایی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز