خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سابق بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با ایلنا:

تحریم‌ها رفتار صنایع مادر را تحت تاثیر قرار می‌دهد/ نرخ ارز باید در بازار تعیین شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۷۶۴

قالیباف اصل اظهار داشت: از آنجایی‌که در بورس اوراق بهادار شرکت‌های بزرگ، صنایع مادر و به عبارتی گلچین اقتصاد حضور دارند که منشاء تحول در اقتصاد کشور هستند، تحریم‌ها با هزینه‌های خود باعث محدود کردن فعالیت در مقایسه با شرایط غیرتحریمی می‌شود.

حسن قالیباف اصل در گفت‌وگو با ایلنا در مورد تاثیر تحریم‌ها بر بازار سرمایه و بورس گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که ‌تحریم‌ها ایجاد می‌کنند قاعدتا یک سری هزینه‌ها را به اقتصاد ما تحمیل می‌کند. بازار سرمایه و بورس نیز چون یک بازار انتظارات است و به نوعی نشان دهنده انتظارات سرمایه گذاران از آینده است حتما تاثیر تحریم‌ها بر فعالیت بنگاه‌های اقتصادی در تحلیل‌های اقتصادی وارد می‌شود و رفتار سرمایه گذاران و قیمت سهام را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: از آنجایی‌که در بورس اوراق بهادار شرکت‌های بزرگ، صنایع مادر و به عبارتی گلچین اقتصاد حضور دارند که منشاء تحول در اقتصاد کشور هستند، تحریم‌ها با هزینه‌های خود باعث محدود کردن فعالیت در مقایسه با شرایط غیرتحریمی می‌شود.

قالیباف افزود: اگر شرکت‌هایی بخواهند در برابر این تحریم‌ها ایستادگی کنند و به فعالیت خود ادامه دهند همین شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه هستند و با توجه به پتانسیل بالای این شرکت‌ها قطعا عملکردشان نسبت به شرایط تحریمی متفاوت خواهد بود.

مدیرعامل سابق بورس و اوراق بهادار با اشاره به تاثیر ثبات قوانین و مقررات بر عملکرد بورس گفت: یکی از متغیرهای مهم در بازار سرمایه ثبات قوانین و مقررات و نیز شفافیت است. به هر حال سرمایه گذاران می‌خواهند براساس پیش بینی متغیرهای آینده سرمایه‌گذاری کنند که قاعدتا هرگونه تغییر و تحول زیاد باعث ایجاد فضای ناامن می شود.

وی افزود: برای نمونه تغییرات نرخ ارز اثر مهمی بر بازار سرمایه دارد بنابراین آنچه در این مورد مهم است ثبات قوانین و مقررات است که اجازه دهد نرخ ارز در بازار تعیین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز