خبرگزاری کار ایران

امید:

مستمری مددجویان کمیته امداد 3 برابر شده است/ عدم توجه به روستاها حاشیه‌نشینی را به وجود می‌آورد

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۵۵۸

معاون توسعه روستایی و عشایری ریاست جمهوری گفت: مستمری کمیته امداد و مددجویان را یک سال و نیم، سه برابر کرده است و اتفاقات منحصربه‌فردی در حوزه روستایی در حال رخ دادن است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد امید عصر امروز در مراسم تودیع معاونت توسعه روستایی و عشایری ریاست جمهوری گفت: من فکر می‌کنم هیچ کسی به اندازه آقای رضوی‌فرد به سفر استانی نرفته است. ایشان بسیار پیگیر مسائل روستاها و همچنین پیگیر مصوبات دولت بودند. از اعتمادی که مجموعه دولت و آقای جهانگیری به من داشتند، تشکر می‌کنم. من هم فکر می‌کنم خدمت در عرصه محرومیت‌زدایی یکی از توفیقات الهی به بنده است.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم در توجه به محرومین و مناطق محروم عنایت ویژه داشته است، اظهار داشت: یکی از بحث‌هایی که آقای فتاح ریاست کمیته امداد داشتند، این بود که این دولت در بحث محرومین هیچ کوتاهی نداشته است. حتی من شاهد بوده‌ام ایشان گفته‌اند نامه‌ای نبوده است که من به آقای جهانگیری بنویسم و جواب ندهند. مستمری کمیته امداد و مددجویان را یک سال و نیم، سه برابر کرده است و اتفاقات منحصربه‌فردی در حوزه روستایی در حال رخ دادن است.

معاون توسعه روستایی و عشایری ریاست جمهوری با بیان اینکه دو رویکرد در توسعه روستایی می‌توان داشت، تصریح کرد: یک نگاه این است که این مجموعه می‌تواند میدان‌دار باشد اما این نگاه حاکم نیست زیرا این مجموعه، حاکمیتی است و باید مطالبه‌گری را مورد پیگیری قرار دهد. من روز شنبه در خدمت آقای جهانگیری بودم و مطالبه‌گری محور مطالب ایشان بود.

امید با بیان اینکه بخش‌های مختلف دولت باید در حوزه توسعه روستایی همراهی و کمک کنند، خاطرنشان کرد: حدود ۲۶.۷ درصد جمعیت کشور در حوزه روستاها هستند. تولید و حرکت در روستاها رخ می‌دهد و توقف خدمت و عدم ارائه خدمات به روستاها، آفتی است که می‌تواند کشور را تحت تاثیر قرار دهد. حاشیه‌نشینی خود یکی از پیامدهای عدم توسعه روستایی و عدم ارائه خدمات به روستاها و شهرهای کوچک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز