خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو:

محصولات تراریخته وارداتی تاییدیه نهاد ایمنی غذایی اتحادیه اروپا را دارند

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۹۸۱

مفید اظهار داشت: محصولات تراریخته در ایران برچسب تراریخته برای آگهی مصرف کننده می‌خورند و همچنین نصب برچسب چراغ راهنمایی تغذیه‌ای برای اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان نیز آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، وحید مفید، مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در همایش مشترک ایران و اتحادیه اروپا در زمینه توسعه تجارت کشاورزی در خصوص کشت محصولات تراریخته در ایران اظهار کرد: محصولات تراریخته همچون سویا، کلزا، ذرت و روغن‌های آن به کشور وارد می‌شود. از معیارهای مهم برای واردات محصولات تراریخته تاییدیه نهاد ایمنی غذایی اتحادیه اروپا است و این محصولات باید قابلیت مصرف در کشورهای ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و مالزی را داشته باشند.

وی افزود: محصولات تراریخته در ایران برچسب تراریخته برای آگهی مصرف کننده می‌خورند و همچنین نصب برچسب چراغ راهنمایی تغذیه‌ای برای اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان نیز آغاز شده است.

مفید با اشاره به اینکه برنامه 16 ساله‌ای برای ایمنی غذا از سال 2013 در کشور آغاز شده تصریح کرد: بر اساس برنامه پنجم و ششم توسعه کنترل محصولات از نظر باقیمانده سموم نیز بر روی محصولات باغی و زراعی انجام می‌شود.

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اذعان داشت: با توجه به افزایش میزان بیماری‌های غیرواگیر توسط مواد غذایی در سال گذشته در کشور چراغ راهنمای مواد غذایی با سه رنگ سبز، نارنجی و قرمز برای موادی مانند نمک، شکر، قند و چربی بر روی محصولات ثبت می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز