خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به ایلنا:

آزادسازی 40 کیلومتر از سواحل شمالی کشور/ شرکت‌های داخلی جای سازندگان تجهیزات خارجی در ایران را می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۹۷۵

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در شرایط تحریم به شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید تجهیزات موردنیاز بندری اعتماد می‌کنیم گفت: هرچند در تعامل با شرکت‌های خارجی سازه‌ای بندری، مشکلی نداریم اما تلاشمان این است شرکت‌های داخلی را جایگزین آنها کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدرضا الله‌یار در نشست خبری برگزاری سیزدهمین همایش ببین‌اللمللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با بیان اینکه قدمت این همایش به سال 1369 برمی‌گردد گفت: این همایش هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و سیزدهمین دوره آن پنجم تا هفتم آذرماه با حضور شرکت‌کنندگان داخلی  و خارجی در تهران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های خارجی سازنده تجهیزات دریایی اظهار داشت: این نمایشگاه می‌تواند فضایی را ایجاد کند تا شرکت‌های ایرانی بدون واسطه با شرکت‌های خارجی برای تامین تجهیزات وارد مذاکره شوند.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا با وجود تحریم‌ها از تعداد شرکت‌کنندگان خارجی در این دوره از همایش کاسته شده است گفت: تحریم‌ها هیچ اثری در ریزش حضور شرکت‌کنندگان خارجی نداشته است. آخرین دوره این همایش سال 95 با حضور شرکت‌ها از 37 کشور برگزار شد که در این دوره 36 کشور حضور خواهند داشت بنابراین تحریم‌ها تاثیری در حضور شرکت‌کنندگان خارجی در این همایش علمی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مزیت این نمایشگاه معرفی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ساخت سازه‌های دریایی است گفت: در این نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان حضور دارند و از تجهیزات و سازه‌های بندری تولید داخل برای اولین بار رونمایی خواهد شد.

الله‌یار ادامه داد: شاهد حضور انجمن‌های خارجی و اساتید از کشورهای انگلیس، صعود، کانادا، ژاپن، عمان در این همایش هستیم و انجمن زیرساخت‌های حمل و نقل آبی موسوم به پیانگ خواهیم بود. انجمن پیانگ یکی از قدیمی‌ترین انجمن های حوزه دریایی است که قدمت آن به بیش از 130 سال می‌رسد و در بین کشورهای منطقه و خاورمیانه تنها ایران عضو این انجمن است.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ظرفیت‌های مغفول مانده در 5هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی کشورمان گفت: متاسفانه در طول سال‌های گذشته ساکنان سواحل به ویژه سواحل جنوبی کشور را از مجاورت دریا راندند و باید تدابیری انجام شود که جمعیت به سواحل برگردد. ایران با داشتن 35 جزیره امکانات بی نظیری در توسعه سواحل خواهد داشت.

الله‌یار در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا در شرایط تحریم با سازندگان خارجی برای جایگزینی شرکت‌های اروپایی در تامین سازه‌های دریایی وارد مذاکره شده ایم و آیا سازنده‌ها در این همایش حضور خواهند داشت گفت: تمام تلاش ما این است که به شرکت‌ها و سازندگان داخلی اعتماد کنیم و بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم اما در حال حاضر هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و شرکت‌های سازه‌ای از کشورهای اروپایی هم در این همایش حضور خواهند داشت.

الله‌یار همچنین درباره آزادسازی اراضی و سواحل شمال کشور گفت: خوشبختانه توانستیم در طول 3 سال گذشته نسبت به قلع بنا در سواحل شمالی کشورمان اقدام کنیم و از 120 سازه غیرمجاز با همکاری دستگاه قضایی تخریب شد.

وی افزود: به طور کلی در طول سواحل شمالی کشورمان 40 کیلومتر آزادسازی شده است و این رقم در سال‌های آتی هم ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز