خبرگزاری کار ایران

آذری‌جهرمی در سلماس مطرح کرد:

تحریم‌ها آثار بسیار بدی بر زندگی مردم خواهد داشت/ 10 میلیون خودرو کارت سوخت ندارند/ اتصال کارت سوخت به کارت بانکی

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۷۱۶

وزیر ارتباطات گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت ارتباطات، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها بوده است.

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری‌جهرمی امروز در جلسه شورای اداری سلماس افزود: علاوه بر توسعه اینترنت نسل های سوم و چهارم در روستاها، در 170 روستای آذربایجان‌غربی نیز عملیات اجرایی توسعه اینترنت خانگی و تلفن‌ثابت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 200 کیلومتر از جاده‌های آذربایجان‌غربی فاقد پوشش مناسب ارتباطی است، بیان کرد: احداث 80 سایت برای بهبود پوشش در این مناطق تا پایان امسال برنامه‌ریزی شده که با توجه به اعتبار مناسب در نظر گرفته شده، محقق می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در یک‌سال گذشته همه شهرهای آذربایجان‌غربی همراه با شهرهای کشور به اینترنت نسل سوم و چهارم همراه متصل و 650 روستای این استان هم به تلفن ثابت و اینترنت مجهز شده است.

آذری‌جهرمی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی رتبه بیست‌و‌هشتم کشوری در شاخص فناوری اطلاعات را داراست، گفت: رقم پایین شاخص سواد از جمله عوامل این امر به شمار می‌رود. همچنین عملیات اجرایی ایجاد ارتباطات تلفن ثابت و اینترنت‌خانگی برای 176 روستا، توسعه خدمات پهن باند موبایل برای 600 روستا و نیز تکمیل پوشش جاده‌ای برای 200 کیلومتر از جاده‌های کوهستانی فاقد پوشش با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 540 میلیارد ریالی در این سفر آغاز می‌شود.امیدواریم این طرح‌ها زمینه توسعه روزافزون زیرساخت‌های ارتباطی را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی رتبه بیست و هشتم کشور در شاخص ICT را دارد، افزود: رتبه این استان باید با تلاش وزارت ارتباطات، نهادهای زیرمجموعه در استان و دستگاه های اجرایی مختلف افزایش یابد.

وزیر ارتباطات وضعیت پیشرفت دولت الکترونیک به لحاظ زیرساخت‌های فنی در کشور را خوب و مطلوب ارزیابی کرد و از تلاش برای ارائه مصوبه‌ای جدید در این زمینه خبر داد که حاوی یکسری الزام‌ها و شاخص‌ها باشد تا نتایج این پروژه برای تسهیل زندگی مردم ملموس شود.

آذری جهرمی با اشاره به ارائه گزارشی درباره پیشرفت استقرار دولت الکترونیک به دولت گفت: حوزه‌های مرتبط که ادارات فناوری اطلاعات در استان‌ها هستند، باید با سیاست هایی که در سطح ملی در حوزه توسعه الکترونیک اتخاذ می شود، آشنا شوند تا بتوانند برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: مهمترین نتیجه استفاده از فناوری اطلاعات، ارتقای بهره‌وری و بهبود خدمات و تولیدات در بخش‌های مختلف است و این بخش می‌تواند در کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهای مردم، شرکت‌ها و سازمان‌ها موثر باشد. آبیاری هوشمند، بررسی وضعیت آفت‌ها، بررسی روند رطوبت درختان، هوشمندسازی تاسیسات تولید، توزیع و مصرف برق و آب از جمله مهمترین ظرفیت‌های استفاده از فناوری اطلاعات است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: فناوری اطلاعات عامل اصلی انقلاب صنعتی چهارم در دنیا به شمار می رود و ایران نیز به همراهی با این انقلاب صنعتی، ناگزیر است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های توسعه فناوری اطلاعات در بخش‌های مختلف تا حدود زیادی فراهم شده، اضافه کرد: این زیرساخت‌ها تا پایان امسال به مرحله قابل قبولی می‌رسد و برای توسعه بخش‌های مختلف در اختیار دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها قرار می‌گیرد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: امروز هشتاد میلیون کارت ملی هوشمند باید صادر شود که بخشی از آن صادر شده است. ضمن اینکه بیش از 23 میلیون کارت سوخت برای خودرو و موتوسیکلت‌ها در کشور صادر شده، علاوه بر آن کارت‌های پایان خدمت، گواهینامه و کارت سلامت نیز همه باید هوشمند شوند.

آذری‌جهرمی قیمت تمام شده هر کارت هوشمند را 33 هزار تومان دانست و اظهار کرد: فقط برای 10 میلیون کارت هوشمند چیزی حدود 330 میلیارد تومان هزینه می‌شود حال در نظر بگیرید با این رقم چه تعداد مدرسه می‌توان ساخت و چقدر از محرومیت‌ها را می‌توان برطرف کرد. 

وی با بیان اینکه الان زمانی نیست که با بودجه‌های فراخ، کشور را اداره کنیم، افزود: در واقع هدف از هوشمندسازی کارت‌ها و دولت الکترونیکی، بهینه سازی فرایندهاست و باید در نظر داشته باشیم اجرای دولت الکترونیکی، تنها خرید یک‌سری تجهیزات و مکانیزه کردن فرایندها نیست. 

وزیر ارتباطات اصلاح فرایندها را باعث بهبود خدمات‌دهی به مردم دانست و گفت: رییس جمهوری بر این موضوع تاکید ویژه‌ای دارند و برای جلوگیری از قاچاق سوخت، ستاد مدیریت سوخت کشور و شرکت ملی پخش و پالایش طی اطلاعیه‌ای اعلام کردند چقدر از منابع کشور قاچاق می‌شود و چقدر از پول یارانه در جیب عده‌ای از قاچاقچیان می‌رود و اعلام کردند سوخت‌گیری با استفاده از کارت سوخت باشد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه امروز بیش از 10 میلیون خودرو، کارت سوخت ندارند، تصریح کرد: برای صادر کردن این تعداد از کارت سوخت باید 330 میلیارد تومان هزینه می‌کردند درحالیکه با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک و با هماهنگی بین دستگاهی، آن را به کارت بانکی متصل کردیم تا به جای اینکه مردم در صف بایستند تا در پلیس بعلاوه 10(+10)ثبت‌نام کنند تا بعد از یک هفته پستچی کارت سوخت صادر شده را بیاورد و هزینه‌ای را پرداخت کنند، با مراجعه به پورتال ملی پخش و پالایش با فشردن سه گزینه، کارت بانکی به کارت سوخت متصل می‌شود.

آذری‌جهرمی وارد شدن عسر و حرج به نظام بودجه‌ای کشور را منجر به اصلاح فرایندها دانست و با اشاره به تحریم‌ها ادامه داد: تحریم‌ها آثار بسیار بدی بر زندگی مردم خواهد داشت ولی اگر با تدبیر عمل کنیم، می تواند منجر به دستاورد هم باشد و استقامت ما را بالا ببرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز