خبرگزاری کار ایران

80 درصد عرضه در نیما از پتروشیمی‌ها است / لزوم تجدیدنظر در فاینانس و تامین منابع

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۵۹۵

مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: امروز ۸۰ درصد عرضه ارزصادراتی در سامانه نیما متعلق به شرکت های پتروشیمی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا نوروز زاده مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی در همایش تخصصی معرفی فرصت های سرمایه‌گذاری قشم در حوزه نفت و انرژی با بیان اینکه قشم استعداد لازم برای تبدیل شدن به هاب توسعه انرژی را دارد، گفت: صنعت پتروشیمی طلایه دار ارزش آفرینی بین صنایع دیگر است. با اجرای اصل ۴۴ و خصوصی سازی، روند سرمایه‌گذاری در این صنعت به بخش خصوصی محول شده است. علاوه بر آن هیچ کس نمی تواند نقش ایران به لحاظ اقتصادی و منطقه ای در حوزه پتروشیمی را نادیده بگیرد.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های ایران به لحاظ دسترسی به خوراک عظیم هیدروکربوری، آبهای آزاد، زیرساخت‌های لازم و حمل و نقل ریلی به ترکیه و اروپا شایان ذکر است، گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با حضور فعال و با توجه به نقش خود تلاش کرد تا در تدوین برنامه پنج ساله نقشه راه توسعه فرصت های جذب سرمایه را پیش بینی کند همچنین به لحاظ توان دانشی حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی منجر به کسب تجربه های گران سنگ صنعت در زمینه مهندسی و تامین دانش فنی شده است.

نوروززاده در مورد عرضه ارز حاصل از صادرات شرکت های پتروشیمی در سامانه نیما تصریح کرد: انتظار می رفت که ۲۵ درصد از عرضه ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما به صنعت پتروشیمی اختصاص داشته باشد در حالی که با توجه به انسجام این مجموعه ها، امروز ۸۰ درصد عرضه در سامانه نیما متعلق به شرکت های پتروشیمی است.

وی از وزارت اقتصاد و دارایی خواست تا در فاینانس و تامین منابع تجدید نظر شود و تمام تجهیزات از خارج وارد نشود و به توان شرکت های سازنده تجهیزات داخلی نیز توجه و اتکا شده و بخشی از تجهیزات از تولیدات داخلی استفاده شود.

مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطرنشان کرد: صنعت پتروشیمی در زمینه تدوین دانش فنی و ایجاد لایسنس و تولید با بهره برداری از دانش ایرانی آمادگی دارد و با وجود تحریم های گذشته توانسته در زمینه تولید برخی از کاتالیست‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به توان عملیاتی دست پیدا کند.

وی یادآور شد: در هر کشور دانش تکنولوژیک، خوراک و مواد اولیه و بازار نقش مهمی در توسعه دارند که خوشبختانه صنعت پتروشیمی با توان مهندسی امروز می تواند در زمینه دانش تکنولوژیک هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز