خبرگزاری کار ایران

سفیر اتریش اعلام کرد:

روابط ایران و اتحادیه اروپا تعمیق پیدا کرده است/در زمینه تضمین سلامت محصولات غذایی قدم‌های خوبی برداشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۳۵۲

استفان اسکولر اطهار داشت: از سال گذشته تاکنون 40 شرکت و سازمان مختلف از اتحادیه اروپا و 20 نماینده از این اتحادیه به ایران آمدند و روابط تعمیق پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سمینار اتحادیه اروپا در خصوص استانداردهای محصولات کشاورزی و غذایی با وزارت جهاد کشاورزی امروز دوشنبه 28 آبان در هتل اسپیناس برگزار شد.

در این سمینا استفان اسکولر سفیر اتریش اظهار کرد: کمیسیون اروپا تصمیم گرفته اقدام بزرگی را انجام دهد و در زمینه استانداردهای ایمنی غذا با ایران همکاری‌هایی را داشته باشد نتیجه این ابتکار عمل این است که در زمینه مسائل ژنتیکی و شرایط بهداشتی غذا به مشارکت خوبی برسیم.

وی افزود: سال گذشته کمیسیاریای اتحادیه اروپا با وزیر کشاورزی ایران صحبت کرد و بازدید سال گذشته شرایط جدیدی را ایجاد کرد که تمام اینها در چارچوب برجام شده است که حاوی یک برنامه راهبردی برای رابطه بهتر با اتحادیه اروپا است.

سفیر اتریش در ادامه تصریح کرد: تا زمانی که ایران به تعهدات خود در برجام عمل می‌کند و اتحادیه اروپا و ایران پایبند به اصول برجام است می‌توانیم باهم رابطه خوبی داشته باشیم و پایبند به اهداف برجام حرکت کنیم. از سال گذشته تاکنون 40 شرکت و سازمان مختلف از  اتحادیه اروپا و 20 نماینده از این اتحادیه به ایران آمدند و روابط تعمیق پیدا کرده است.

اسکولر گفت: تلاش‌های ما برای فراتر رفتن ارتباط اقتصادی ادامه داد: ما تلاش بسیاری کرده و کار را شروع کرده‌ایم و در زمینه تضمین سلامت محصولات غذایی قدم‌های خوبی برداشته‌ایم که نتایج آن در آینده مشخص می‌شود.

سفیر اتریش با اشاره به اینکه شرکت‌های بسیاری از اتحادیه اروپا و ایران خواهان روابط بیشتر هستند تصریح کرد: ما تعداد بسیار زیادی از شرکت‌ها را از هر دو طرف داریم که خواهان رابطه بیشتر هستند و این سمینار باید بتواند این رابطه را برقرار کند تا سیستم‌های کشاورزی ارتقا یابد تا روابط تجاری را گسترش دهیم و با اعتمادسازی بتوانیم اهداف را پیش ببریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز