خبرگزاری کار ایران

دبیرکل اتاق ایران و انگلیس در گفت‌وگو با ایلنا:

رابطه اقتصادی ایران با انگلستان در شرایط عادی است/ در حال متقاعد کردن شرکت‌های کوچک انگلیسی برای تجارت با ایران هستیم/ اختلافات سیاسی برطرف شود، مشکلات اقتصادی حل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۳۴۳

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و انگلیس اظهار داشت: براساس آمار رسمی میزان صادرات انگلستان به ایران در هفت ماه نخست سال بیش از ۳۵۰ میلیون دلار و میزان صادرات ایران به این کشور تقربیا ۱۵ میلیون دلار بوده است.

امیرهوشنگ امینی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد رابطه اقتصادی ایران با انگلیس گفت: رابطه اقتصادی ایران با انگلستان در شرایط عادی است و منظور از عادی این است که همان مشکلاتی که در برابر سایر کشورها وجود دارد بر این رابطه نیز سایه افکنده است اما موضوع قابل توجه اینکه این مشکلات و موانع ریشه اقتصادی ندارد و ناشی از مسائل سیاسی هستند.

وی ادامه داد: مثلا مشکل سوئیفت و انتقال پول اگرچه موضوع اقتصادی است اما مستقیما به مسائل سیاسی ربط دارد و اگر اختلافات سیاسی برطرف شود این مشکلات نیز حل خواهند شد.

دبیر کل اتاق بازرگانی ایران و انگلستان با اشاره به حجم مبادلات بین دو کشور گفت:  براساس آمار رسمی میزان صادرات انگلستان به ایران در هفت ماه نخست سال بیش از ۳۵۰ میلیون دلار بوده است و در مقابل میزان صادرات ایران از ۲۳ منطقه گمرکی کشور تقربیا ۱۵ میلیون دلار بود. البته همیشه تراز بازرگانی ما در رابطه دو کشور منفی بوده است اما در حال حاضر مشکل انتقال پول مزید بر علت شده است.

وی تصریح کرد: البته ما سعی می‌کنیم با همکاری اتاق  انگلستان و ایران در لندن شرکت‌های کوچک و متوسط انگلیسی را مجاب به همکاری با شرکت‌های ایرانی کنیم چون این شرکت‌ها رابطه اندکی با امریکا دارند و در نتیجه ترسی از پیامدهای این رابطه تجاری از سوی آمریکا نخواهند داشت.

امینی در مورد اهداف سفر وزیر امور خارجه انگلستان به ایران گفت: براساس شنیده‌ها وزیر امور خارجه انگلستان در مورد اقدامات و همکاری های مشترک در زمینه حفظ برجام به ایران آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز