خبرگزاری کار ایران

در دومین نشست کمیته مشترک مرزی گمرک ایران و عراق مطرح شد

تعرفه کالاها دراقلیم کردستان عراق با دولت مرکزی یکسان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۸۶۹

تعرفه‌ کلیه کالاها از ابتدای سال 2019 میلادی دراقلیم کردستان عراق با دولت مرکزی یکسان می‌شود.

به گزارش ایلنا  و به نقل از روابط عمومی گمرک ایران در دومین نشست کمیته مشترک مرزی گمرک ایران و عراق در کرمانشاه و براساس اعلام نماینده مدیر کل گمرکات اقلیم کردستان عراق مقرر شد از آغاز سال نو میلادی، تعرفه کلیه کالاها دراقلیم کردستان با دولت مرکزی عراق یکسان شود.

بر اساس این گزارش به دنبال سفرفرود عسگری ریاست کل گمرک ایران در اسفند ماه سال گذشته به عراق و دیدار با مسئولین شورای عمومی گمرکات عراق دو طرف توافق کردند، به منظور ایجاد تسهیلات بیشتردرتعاملات تجاری و با هدف توسعه همکاری های دو جانبه گمرکی جلسات مشترک مرزی با برنامه ریزی صورت گرفته در دستور کار خود قرار دهند. بر اساس توافق دو جانبه طرفین مقرر شد این جلسات در چارچوب نشست های ادواری سه ماهه کمیته مشترک و با حضورنمایندگان ستادی و مدیران کل گمرکات کرمانشاه و کردستان و همچنین مدیران گمرکات مرزی اقلیم کردستان، نمایندگان سرکنسولگری کشورمان در سلیمانیه و نیز وزارت امورخارجه تشکیل شود.

بر اساس همین توافق دومّین نشست مشترک جهت ایجاد هماهنگی حداکثری و رفع مشکلات تبادل کالا بین دوکشور در کرمانشاه برگزار شد. و مسؤلین گمرکات متناظردوسوی مرز در این نشست به طرح مسائل و مشکلات و پبشنهادهای خود پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز