خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه:

ارگان واردکننده گوشت منجمد مشخص نیست/ کمبود در بازار دل و جگر به دلیل افزایش قاچاق دام زنده

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۵۳۱

رئیس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه گفت: گوشت منجمد وارداتی هم توسط شرکت قصابان، اتحادیه قصابان و اتحادیه گوشت گوسفندی و گاوی وارد نمی‌شود و معلوم نیست واردکننده این میزان گوشت منجمد به کشور کدام ارگان است.

غلامحسین شیرازی رئیس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درخصوص شرایط بازار دل و جگر با وجود افزایش قاچاق دام اظهار کرد: اگر دل و جگر پیدا شود 5 تن مصرف سرانه کشور است اما در حال حاضر 2 تن هم به دستمان نمی‌رسد.

وی ادامه داد: اگر از تمام استان‌ها هم دل و جگر را جمع آوری کنیم باز هم به 2 تن نمی‌رسد و بیشتر دام در حال قاچاق است.

شیرازی با بیان اینکه در حال حاضر هرچه گوسفند و گوساله داریم به خارج از کشور قاچاق می‌شود، گفت: افزایش قیمت دلار زیر زبان دلالان مزه کرده و سرمایه کشور را به کشورهای همسایه می‌فروشند و باعث کمبود در کشور شده‌اند.

وی گفت: قیمت گوسفند زنده در کشور تا 26 هزار تومان افزایش یافته آن هم در صورتی که دام مورد نظر پیدا شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه در رابطه با مقصد صادرات غیر قانونی دام زنده تصریح کرد: برخی دام‌هایشان را به لب مرز می‌برند و به دبی، عراق و قطر ارسال می‌کنند که قیمت بالاتری دارد و تا حدود 37 هزار تومان به فروش می‌رسانند.

شیرازی با اشاره به اینکه گوشت منجمد وارداتی هم واردکننده مشخصی ندارد، اذعان داشت: گوشت منجمد وارداتی هم توسط شرکت قصابان، اتحادیه قصابان و اتحادیه گوشت گوسفندی و گاوی وارد نمی‌شود و معلوم نیست واردکننده این میزان گوشت منجمد به کشور کدام ارگان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه افزود: واردات گوشت منجمد را به دست اتحادیه‌های مربوطه بدهند تا بتوانند به قیمت مصوب بفروشند اما برخی بخشی از آن را به قیمت مصوب می‌دهند و بقیه آن را با قیمت 45 هزار تومان می‌فروشند.

وی گفت: واردات گوشت را به دست اتحادیه‌ها بسپارد تا توزیع‌کننده آن اتحادیه مربوطه باشد.

شیرازی در رابطه با قیمت دل و جگر خاطرنشان کرد: قیمت دل و جگر گوسفند حدود 85 هزار تومان است و دل و جگر گوساله هم از 55 تا 60 هزار تومان است. بسیاری از اعضای اتحادیه ما متضرر شده‌اند و بسیاری هم از ادامه کار انصراف داده‌اند.

وی ادامه داد: ما قیمت‌ها را افزایش ندادیم تا در زمان کاهش قیمت با مشکل مواجه نشویم اما با این مشکلات و قاچاق دام کار با مشکل مواجه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز