خبرگزاری کار ایران

عباسی:

افزایش ۱۵۰ هزار هکتاری سطح مکانیزه برنج در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۴۷۱

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی پیش بینی کرد: با تمهیدات تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی برای ماشین‌های زراعت برنج، سال آینده ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار هکتار به سطح کاشت و برداشت مکانیزه این محصول افزوده شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی  رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در رابطه با سرمایه‌گذاری در زمینه مکانیزاسیون پس از تحریم‌های یک‌جانبه امریکا اظهار کرد: به رغم تحریم‌های آمریکا با سرمایه‌گذاری‌های خوبی که در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی طی پنج سال اخیر انجام شده، روند توسعه در این بخش در حال انجام است به طوری که برآورد می‌کنیم در سال ۹۸ حدود ۸۰ هزار هکتار به سطح کشت مکانیزه و ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار به سطح برداشت برنج اضافه شود.

وی با بیان این که طی هشت ماهه امسال حدود ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش مکانیزاسیون کشاورزی کشور صورت گرفته است، گفت: نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان آن تسهیلات بانکی از محل خط اعتباری شماره۶ و مابقی آورده کشاورزان و برخی خریدهای نقدی آنان بوده است.

عباسی ادامه داد: اگر چه پس از اجرای تحریم‌ها، در انتقال پول و برخی تکنولوزی‌ها با مشکلاتی روبرو شده‌ایم، اما بازارهای جدیدی برای دسترسی به تکنولوژی‌های مربوط به حوزه مکانیزاسیون بخش کشاورزی پیدا کرده‌ایم.

وی کشورهای ترکیه، آسیای شرقی و هند را از جمله این بازارها عنوان و تصریح کرد: بخش عمده‌ای از کشورهای اروپایی هیچ گونه قطع ارتباطی در زمینه ماشین‌های کشاورزی با ایران نداشته‌اند.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی در ۷۰ تا ۸۰ درصد اراضی شالیزاری برداشت مکانیزه و ۴۵ تا ۵۰ درصد آن کشت مکانیزه انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز