خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت عامل ایدرو:

سرمایه گذاری ایدرو در استانهای کمتر توسعه یافته

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۷۱۷

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای توسعه صنعت، ایجاد اشتغال، حمایت از تولید داخلی و تکمیل زنجیره ارزش، فرصت‌های سرمایه گذاری صنعتی در هفت استان کمتر توسعه یافته کشور را ارزیابی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت صنعت معدن تجارت ؛ معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایدرو افزود: در این راستا ، سازمان تاکنون اقدام به انعقاد سه قرارداد مستقل پروژه یابی و مطالعه فرصت سرمایه گذاری صنعتی برای هفت استان کردستان ، کرمانشاه ، ایلام ، لرستان ، چهار محال و بختیاری ، کهگیلویه و بویر احمد و اردبیل کرده است.

منصور معظمی تصریح کرد: در این مطالعات ضمن شناسایی فرصت های توسعه زنجیره ارزش در رشته صنعت‌های حائز اولویت در هر منطقه و استان های مورد نظر و برگزاری جلسات متعدد با نهادهای مختلف ملی و استانی ، نسبت به بازدید از صنایع استان و استفاده از دیدگاه های خبرگان صنعت اقدام کرده است تا در نهایت ضمن شناسایی فرصت های سرمایه گذاری ، مطالعات امکان سنجی ومقدماتی برای برخی از طرح های صنعتی منتخب صورت گیرد.

معظمی افزود: در این فرایند، ایدرو در نظر دارد از طریق فراخوان و ارائه طرح ها به مراجع استانی ، نسبت به مشارکت با بخش غیر دولتی جهت اجرای طرح ها اقدام و در اجرای چند طرح منتخب در چارچوب صنایع هدف سازمان از جمله صنایع حمل ونقل، صنایع نوین و نفت وگاز و پتروشیمی مشارکت کند.

معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایدرو همچنین با اشاره به برخی محدویت‌های قانونی و مالی ناشی از عدم بازگشت منابع حاصل از واگذاری شرکت‌ها و عدم تخصیص منابع بودجه‌عمومی گفت‌: حدود ۴۵ درصد از پروژه‌های سرمایه گذاری ایدرو ، در مناطق محروم کشور واقع شده و در دست اجرا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز