خبرگزاری کار ایران

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس در پاسخ به ایلنا:

اتمام مسکن مهر پردیس طی یک سال با اعتبار 2 هزار میلیاردی / 700 برج مسکن مهر آسانسور ندارند / برای تحویل پکیج باید ثبت‌نام کنیم / نیمی از واحدهای افتتاح شده خالی از سکنه هستند

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۸۸۷

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه با حداقل دو هزار میلیارد تومان می‌توانیم پرونده مسکن مهر پردیس را در یک سال ببندیم، گفت: برای 700 برج مسکن مهر پردیس آسانسور نداریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حبیب چاغروندی در نشست خبری امروز با اشاره به آخرین وضعیت مسکن مهر پردیس اظهار داشت: مسکن مهر پردیس آخرین پروژه مسکن مهر دولت دهم بود که با 82 هزار واحد شروع به کار کرد که 13 هزار واحد از این رقم در سال‌های 90 و 91 افتتاح شدند و میزان افتتاح‌ها تا به امروز به 30 هزار واحد رسیده است.

وی ادامه داد: از 30 هزار واحدی که تاکنون به افتتاح رسیده در نیمی از آنها هنوز اسکان صورت نگرفته است و مالکان آنها با مشکل نبود امنیت، گاز، برق و ... مواجه هستند.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه 52 هزار واحد در این پروژه باقی مانده که پیشرفت فیزیکی آنها چیزی حدود 80 درصد است،گفت: اولویت ما این است که بتوانیم مشکلات افرادی که واحدها را تحویل گرفته، اما هنوز ساکن نشده‌اند، را حل کنیم.

چاغروندی با اشاره به موضوع فعال‌سازی شورای مسکن استان‌ها و استفاده از ظرفیت استانداری‌ها برای اتمام پروژه مسکن مهر گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید برای تکمیل پروژه مسکن مهر در کشور هماهنگ  عمل کنند و باید بتوانیم از ظرفیت تمام این دستگاه‌ها استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: البته پروژه مسکن مهر پرند، پردیس و هشتگرد موضوع ملی هستند و مستثنی از این قضیه خواهند بود.

چاغروندی با بیان اینکه باید در مورد این پروژه از بعد ملی نگاه کنیم، گفت: پروژه مسکن مهر پردیس، پرند و هشتگرد نیاز به حمایت مجموعه دولت دارد و معتقدم با تامین منابع مالی در مدت زمان کوتاهی امکان اتمام پروژه وجود دارد.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه با اعتبار 2800 میلیارد تومان می‌تواند پرونده مسکن مهر را بست،گفت: برای اینکه بتوانیم زندگی را به نقطه مناسب برای ساکنان برسانیم نیاز به اعتبارات 2800 میلیارد تومانی داریم و با این اعتبارات می‌توانیم در طول یک سال تمام واحدها را تحویل و زیرساخت‌ها را در نقطه مناسب زندگی فراهم آوریم.

وی تاکید کرد: حال اگر بخواهیم محیط را برای اسکان مهیا سازیم و زیرساخت‌ها را در حد اسکان مردم فراهم آوریم ، می‌توانیم اعتبارات را دو هزار میلیارد تومان تعیین کنیم.

چاغروندی بابیان اینکه موضوع مهم محل تامین اعتبارات است ،اظهار کرد: مهمترین منابع برای تامین اعتبارات مورد نیاز می‌تواند منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران، دولت و یارانه‌های دولتی باشد.

این مقام مسئول افزود: معتقدم با پیش‌بینی ردیف اعتباری در بودجه 97 و استفاده از منابع داخلی می‌توان این اعتبارات را فراهم آورد و البته نیاز به تولید مقررات جدید برای استفاده از منابع داخلی داریم.

چاغروندی با تاکیدبر اینکه کسی حق ندارد هزینه‌های جدید را به متقاضیان مسکن مهر پردیس تحمیل کند، گفت: مدت زمان تحویل مسکن در مسکن مهر پردیس طولانی شده است و نباید افزایش قیمت داشته باشیم. البته انکار نمی‌کنیم که قیمت‌های ساخت افزایش پیدا کرده و پیمانکاران نمی‌توانند با این قیمت‌ها ساخت و ساز را ادامه دهند ؛ اما این نباید منجر شود از متقاضیان مسکن مهر پول بیشتری دریافت کنیم.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا امکان خلع ید پیمانکاران که در تحویل پروژه تاخیر داشتند وجود دارد ،گفت: در قرارداد آمده است که به ازای هر ماه تاخیر نیم درصد تا سقف پنج درصد از کل مبلغ قرارداد جریمه شوند که این اتفاق هم بارها افتاده است.

وی افزود: اما در مورد خلع ید با مشکلاتی مواجه هستیم از جمله اینکه از ابتدا به زمین واگذار شده به اسم پیمانکار درآمده است و تسهیلات بانکی با نام آن پیمانکار ارائه شده بنابراین اقاله کار به پیمانکار دیگر با محدودیت‌هایی مواجه است البته خلع ید هم انجام شده اما تعداد آن زیاد نبوده است.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس با تاکید بر اینکه موضوع افزایش سقف تسهیلات بانکی برای متقاضیان مسکن مهر پردیس هنوز مطرح نیست ،گفت: پیش از این هم سقف تسهیلات مسکن مهر را برای ساکنان پردیس افزایش دادیم ؛اما دیدیم که پروژه تکمیل نشد. معتقدم باید یک اعتمادی بین مردم و دولت ایجاد شود و در نهایت اگر ساکنین خواستار ارتقای کیفیت زندگی خود در این منطقه باشند و با رضایت خودشان می‌توانیم نسبت به افزایش سقف تسهیلات تصمیم بگیریم اما امروز شرایطی نیست که بخواهیم هزینه دیگری را به متقاضیان تحمیل کنیم.

چاغروندی با اشاره به دریافت بخشی از یارانه‌ها گفت: تاکنون از سقف 50 میلیارد تومان یارانه، 12 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است؛ اما این اعداد و ارقام موضوعیتی در مقایسه با حجم کار ندارند.

وی با اشاره به مشکلات تامین مصالح در پروژه مسکن مهر گفت: یکی از موضوعات مشکل تامین آسانسور برای برج‌های بین 13 تا 15 طبقه است در حال حاضر در کشور آسانسور برای هفت طبقه وجود دارد و اگر بخواهیم برای برج‌های 15 طبقه مسکن مهر آسانسور نصب کنیم باید موتور آن از خارج وارد شود. در حال حاضر 700 برج بین 13 تا 15 طبقه داریم و با مشکل تامین آسانسور برای آنها مواجه هستیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات تامین پکیج است و در حال حاضر با کمبود پکیج در بازار مواجه هستیم. برای خرید پکیج باید ثبت‌نام کنیم و سند معرفی کنیم تا 4 ماه بعد پکیج را تحویل بگیریم اما توانستیم این مشکل را حل کنیم و روزانه 10 پکیج تحویل می‌شود.

چغاروندی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آخرین تصمیمات برای ساخت متروی پردیس چه بوده و استارت اجرای آن چه زمانی انجام می‌شود، گفت: بخشی از کار توسط شرکت وابسته به قرارگاه خاتم‌الانبیا انجام می‌شود که این شرکت مجری متروی پرند و هشتگرد هم بوده است. فاز اول مطالعاتی آن به اتمام رسیده و قرار بر این است که به صورت EPC عمل کنیم به این معنا که فاز دوم مطالعات همزمان با اجرای فاز اول انجام شود.

وی افزود: اجرای پروژه مترو منوط بر تعیین اعتبار بودجه است. امروز مذاکراتی برای اختصاص اعتباراتی از بودجه 97 با یک اصلاحیه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه استارت اجرای مترو در سال 98 خواهد بود، گفت: مشاور پروژه دو مسیر را برای متروی پردیس مشخص کرده است. مسیر اول این است که متروی تهران را به پایانه شرق متصل کند و از آنجا به شمال شرق پردیس برسد. مسیر دوم این است که مترو از مسیر بازار به شمال شرق پردیس وصل شود.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به پالایش متقاضیان مسکن مهر پردیس گفت: سامانه مسکن مهر سال 92 برای ثبت نام بسته شد و تمام متقاضیان قبل از سال 92 برای خرید مسکن مهر ثبت‌نام کرده بودند.

چغاروندی افزود:  هرکسی می‌توانست برای خرید مسکن مهر در این سامانه ثبت نام کند اما به طور قطع آنهایی که واجد شرایط نبودند پالایش و از سامانه حذف می‌شدند.

وی با اشاره به شروط دریافت مسکن مهر برای متقاضیان گفت: یکی از مهم‌ترین شرط‌ها این است که متقاضیان از 1/1/84 تا زمان تحویل سند مالکیت مسکن نداشته باشند البته ما انتظار نداریم که از آنجا که زمان تحویل مسکن مهر پردیس طولانی شده مردم در این مدت نسبت به خرید مسکن اقدام کرده باشند اما مهم‌ترین شرط این است که تاکنون برای خرید مسکن از تسهیلات دولت استفاده نکرده باشند.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس تاکید کرد: متقاضیان همان روز اول تعهد دادند که هر زمان که مشخص شود واجد شرایط نیستند از سامانه مسکن مهر حذف شوند. موضوع مهم این است که توانسته باشند آورده خود را در موعد مقرر پرداخت کنند.

وی با تاکید براینکه تجمعات مردمی در سرعت انجام کار نمی‌تواند موثر باشد، گفت: معتقدم تجمعات مردمی برای تحویل مسکن مهر به ضرر متقاضیان است و سرعت انجام کار را هم کاهش می‌دهد چرا که عده‌ای به دنبال تنش و اخلال در کار هستند.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره موعد افتتاح‌های جدید در این منطقه گفت: افتتاح حدود 5 هزار واحد مسکونی را در دستور کار قرار دادیم که در دو مرحله تا پایان امسال انجام خواهد شد. البته زمان افتتاح‌ها بستگی به شرایط جوی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز