خبرگزاری کار ایران

امضای قرارداد برای تامین برق جنوب عراق از عربستان

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۵۲۷

روز شنبه یکی از بزرگترین قراردادهای تامین برق خاورمیانه در بغداد امضاء شد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره بعد از نامه سرکنسولگری آمریکا در بصره به وزارتخانه خزانه داری مبنی بر وابستگی جنوب عراق به برق تولیدی ایران این وزارتخانه معافیت 45 روزه ای منوط به جایگزین کردن منبع جدید برای عراق اعمال کرد .

کمتر 24 ساعت پس از اعلام این معافیت خالد الفالح وزیر انرژی عربستان به بغداد سفر کرد و با همتای عراقی خود و عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق دیدار کرد. عاصم جهاد سخنگوی وزارت نفت عراق عصر دیروز اعلام کرد قراردادی میان دو طرف در خصوص تامین برق جنوب عراق از طریق خطوط برق عربستان سعودی به امضاء رسیده است.

جزییات این قرارداد در حاشیه کنفرانس ماه دسامبر اوپک در وین اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: این قرارداد جامع در زمینه سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی ، نفت و برق است و دو شرکت آرامکو و سابیک عربستان پیمانکاران اصلی آنها هستند عراق در حال حاضر 4میلیون و 600 هزار بشکه نفت تولید می کند و دومین تولید کننده اوپک بعد از عربستان است در حالی که 95 درصد نفت عراق از جنوب این کشور تامین می شود و اصلی ترین مصرف انرژی عراق در این منطقه است.

سامر الغضبان وزیر نفت عراق هفته گذشته اعلام کرد که این کشور برای سال آینده با تمرکز بر چاههای نفت جنوب به دنبال افزایش تولید خود به 5 میلیون بشکه در روز است که 3میلیون 800 بشکه آن صادر خواهد شد. و برهمین اساس مذاکرات خود را با شرکت های بین المللی آغاز کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز