خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

فین‌تک‌ها سال گذشته 130 میلیارد تومان تراکنش داشته‌اند / نقش مهم استارت‌آپ‌ها در تولید ناخالص ملی

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۱۴۱

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ما در حال حاضر 3600 شرکت داریم که نزدیک به 600 تا 700 شرکت به دلیل فعالیت‌های خود لغو صلاحیت شدند، سال گذشته نزدیک به 60 هزار میلیارد تومان فروش این شرکت‌ها را داشتیم که نقش مهمی در تولید ناخالص داخلی کشور داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در آیین تبادل تفاهم‌نامه مشترک معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و بیمه مرکزی در راستای سیاست‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گفت: بسیار خوشحال هستیم که صنعت بیمه علاقمند به حضور استارت‌آپ‌ها در این صنعت است. البته حضور این شرکت‌ها در این حوزه نیازمند زیرساخت‌ها و بسترهای لازم است که بیمه مرکزی بر اساس این تفاهم آن را فراهم خواهد کرد. شرکت‌های دانش بنیان نیازهای مختلفی مانند بیمه محصولات نوآورانه را دارند که امیدواریم صنعت بیمه آ‌نها را برطرف کند.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته شرکت‌های استارت‌آپ فعالیت خود در صنعت بیمه را افزایش دادند و خدماتی مانند دسترسی مردم به خدمات بیمه‌ای، کاهش هزینه‌ها و ... را ارائه کردند و امیدواریم با هماهنگی‌های صنعت بیمه و ایجاد بسترهای مناسب، افراد جوان در استارت‌آپ‌ها بدون هیچ مشکلی وارد حوزه صنعت بیمه شوند و مانند فین‌تک‌ها فعالیت خود را گسترش دهند به طوری که در سال گذشته این فین‌تک‌ها نزدیک به 130 میلیارد تومان تراکنش داشته‌اند و باعث علاقمندی بانک‌ها به سرمایه‌گذاری روی این شرکت‌ها شده است که می‌توانند خدمات ارزان ارائه دهند.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه بین معاونت علمی و فناوری و بیمه مرکزی هماهنگی‌های لازم برای ارائه سرویس‌های بیمه‌ای شرکت‌های استارت‌آپی می‌شود و با توجه به سابقه درخشان آقای سلیمانی قطعا اتفاقات خوبی برای افراد شاغل در این حوزه خواهد افتاد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مورد حمایت دولت از فین‌تک‌ها گفت: ما در حوزه فین‌تک نمی‌گوییم که چه کاری را بکنید یا نکنید به طوری که اجرای ایده در بستر شتاب‌دهنده‌ها هستند که می‌توانند محیط مناسب را فراهم کنند و یکی از بحث‌های اصلی این است که در صنعت بیمه این شتاب‌دهنده‌ها را داشته باشیم. روش تزریق نوآوری در صنایع نیازمند این شتاب‌دهنده‌ها است که از ابعاد کوچک شروع شده و به تدریج بزرگ می‌شوند و در نهایت این نوآوری به صنعت تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا نقش دولت بیشتر حمایت معنوی مانند برطرف کردن موانع مقرراتی و قانونی است هر چند که در دولت جدید حمایت‌های مادی بر اساس فرمول‌های خاصی از شتاب‌دهنده صورت می‌گیرد بنابراین ما نباید در محیط کسب و کار آنها دخالت کنیم.

ستاری با بیان اینکه فعالیت شرکت‌های استارت‌آپی همیشه ارزیابی می‌شوند گفت: ما در حال حاضر 3600 شرکت داریم که نزدیک به 600 تا 700 شرکت به دلیل فعالیت‌های خود لغو صلاحیت شدند، سال گذشته نزدیک به 60 هزار میلیارد تومان فروش این شرکت‌ها را داشتیم که نقش مهمی در تولید ناخالص داخلی کشور داشته‌اند و امیدواریم این شرکت‌ها جدی گرفته شوند هر چند که در حال حاضر شاهد جهش خاصی در این حوزه هستیم.

وی تصریح کرد: نگاه به فناوری بدون توجه به اقتصاد جامعه محیط کسب و کار و فرهنگ جامعه بی‌معنی است چون این موضوعات به هم پیوسته هستند و معاونت علمی و فناوری نیز سعی می‌کند تا از ظرفیت فرا وزارتخانه‌ای خود برای ایجاد هماهنگی در راستای تشکیل اقتصاد دانش بنیان انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز