خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

اجرای نقشه‌راه معدن در آینده نزدیک/ میزان استخراج سالیانه معادن را باید به ۴۰۰ میلیون تن برسانیم

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۰۲۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای نقشه راه معدن در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد: همه ذینفعان از مجلس، دولت و بخش خصوصی بر آن تفاهم داشتند و حتما دوباره با همه ذینفعان مطرح می‌‌‌کنیم تا همه پای کار باشند و از ظرفیت‌های موجود مجلس شورای اسلامی نیز به طور قطع استفاده می‌‌کنیم.

به گزارش ایلنا، مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌‌‌‌المللی معدن، صنایع معدنی و تجهیزات وابسته (ایران کان‌‌‌مین) امروز با حضور رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت درمحل نمایشگاه بین‌‌‌المللی تهران برگزار شد.

رحمانی در این مراسم گفت: معدن یکی از پتانسیل‌‌‌‌‌هایی است که اقتصاد را از وابستگی نجات می‌‌‌‌دهد و از آنجا که از بخش‌‌‌های پیشران به شمار می‌‌‌رود در صادرات نیز نقش اساسی دارد.

وی از اجرای نقشه راه معدن در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: همه ذینفعان از مجلس، دولت و بخش خصوصی بر آن تفاهم داشتند و حتما دوباره با همه ذینفعان مطرح می‌‌‌کنیم تا همه پای کار باشند و از ظرفیت‌های موجود مجلس شورای اسلامی نیز به طور قطع استفاده می‌‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بدون تردید کار معدن بدون توجه به اکتشاف بی‌‌‌‌معنی است و توسعه اکتشافات معدنی در کشور برای مناطق محروم و کمتر برخوردار در اولویت است و این در حالی است که در ژئوفیزیک هوایی در شش سال اخیر معادل کل اکتشافات قبلی کار را پیش برده‌‌‌‌ایم و کار دولت این است که هزینه‌‌‌های ریسک را پوشش دهد تا مردم به فعالیت بپردازند.

رحمانی با اشاره به طرح پهنه‌‌‌بندی تصریح کرد: در این طرح اکتشافات ۱۳۳ پهنه تعریف شده و ۱۰۹ پهنه واگذار و ۴۰۰ محدوده امیدبخش نیز شناسایی شده است.

وی افزود: میزان استخراج سالیانه معادن بسیار ناچیز است و باید آن را به ۴۰۰ میلیون تن برسانیم و همچنین صادرات هشت میلیارد دلاری این بخش را می‌‌‌توانیم تا دو سال آینده به ۱۲ میلیارد دلار برسانیم و در این زمینه نیازمند بازسازی و نوسازی تکنولوژی و ماشین‌‌‌‌آلات و کاهش خام‌‌‌فروشی هستیم.

ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در این مراسم انتصاب رضا رحمانی را بارقه امیدی در بخش صنعت کشور دانست و خاطرنشان کرد: رحمانی مصداق بارز دوسو توانی است. وی فردی قانونگذار، سیاستگذار و دارای تجارب ارزنده مدیریت ارشد اجرایی در کشوراست و ان‌شاالله با وجود ایشان شاهد شکوفایی بخش صنعت، معدن و تجارت کشور خواهیم بود.

وی با بیان این نکته که سازمان مدیریت صنعتی در تلاش است تا نسبت به توسعه‌‌‌‌‌بخش صنعت و معدن کشور نقش موثری را ایفا کند، براهمیت بخش معدن و نقش آن در تولید ناخالص ملی و ایجاد اشتغال تاکید کند. 

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: در سند چشم‌‌‌انداز توسعه ارزش افزوده بخش معدن، افزایش ظرفیت و توسعه اکتشاف، توسعه بازار صادرات، ایجاد زیرساخت‌‌‌ها و فناوری، بازسازی و نوسازی معادن و توسعه صنایع دانش‌‌‌‌بنیان لحاظ شده است و در برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی کشور، میزان رشد اقتصادی ۸.۸ % در نظر گرفته شده است که نیازمند ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌‌‌گذاری خارجی و آموزش‌‌‌های کاربردی و توسعه مدیریت است. 

کیانی بختیاری بر ضرورت آموزش مدیریت تاکید و ویژگی‌‌‌‌‌های دوره مدیریت کسب و کار (MBA) معدن و صنایع معدنی که با هدف پرورش مدیران جهان تراز و ارتقای بهره‌‌‌‌وری در بخش معدن در سازمان مدیریت صنعتی راه‌‌‌اندازی شده است را تشریح کرد. 

وی با جمع‌‌‌بندی موارد مطروحه در توسعه‌‌‌بخش معدن عوامل اشتغال مولد، تحقق سیاست‌‌‌های اقتصاد مقاومتی، توسعه مناطق محروم و آموزش مدیران را بسیار با اهمیت تلقی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز