خبرگزاری کار ایران

تاکید وزیر نیرو بر همگرایی بخش دولتی و خصوصی برای حل مشکلات صنعت برق / در دنیا جنگ افروزی می‌کنند تا برای خودشان بازار کار درست کنند

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۴۲۷

وزیر نیرو اظهار کرد: رئیس جمهور اخیرا تاکید کرده که وزارت نیرو باید تامین کننده ارز باشد. سال‌ها میلیون‌ها دلار برای صنعت برق هزینه شده که باید به کشور برگردد. ما مواد خام را مصرف کردیم تا به این حد از توانمندی رسیدیم بنابراین باید این سرمایه‌گذاری‌ها را به کشور بازگردانیم و پرداختن به این مسائل نیاز به اجماع ملی دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا اردکانیان در نشست با فعالان بخش خصوصی صنعت برق که در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق برگزار شد اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌ بخش خصوصی در صنعت برق باید حتما به شکل سیستماتیک و مشخص از طریق کانال رسمی دنبال شود تا مشکلات حل شود.

وی افزود: صنعت برق صنعتی زیربنایی بوده و توسعه کشور وابسته به آن است همانند این است که کشور بدون آدم توسعه‌یافته توسعه پیدا نمی‌کند و اگر جاهایی هم هست که بدون آدم توسعه‌یافته توسعه‌ای رخ داده است اجاره‌ای است و همه چیز مثل گلوله برفی است که آب می‌شود و از بین می‌رود. بنابراین اساس توسعه‌یافتگی انسان‌های توسعه‌یافته هستند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در تقسیم‌بندی دنیا شهروندان به توسعه‌یافته و در حال توسعه تقسیم می‌شوند ممکن است فردی در یک منطقه دور افتاده باشد اما به خودی خود فردی توسعه‌یافته به حساب بیاید. پیش نیاز توسعه‌یافتگی کشور وجود انسان‌های توسعه یافته در هر بخشی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر صنعت برق زیربنای توسعه یافتگی است رفتار ما باید توسعه یافته باشد که یکی از فاکتورهای آن دوربینی کافی است و به اندازه کافی فاصله را نشان دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در دنیا برای به دست آوردن بازار و خروج از بن‌بست‌ها حتی جنگ‌افروزی نیز می‌کنند تصریح کرد:‌ تا جایی که منطقه‌ای را خراب می‌کنند تا بازاری برای بازسازی به دست آورند در حال حاضر 10 کشور در حال توسعه و تحت تاثیر جنگ نیاز به بازسازی در محدوده ما وجود دارد که می‌تواند بازار کار و فعالیت برای ما باشد.

وی ادامه داد: کشور ما از بهره هوشی بالا، زیرساخت کافی و توانمندی بالایی برخوردار است در عین حال نباید دلمان را خوش کنیم که در سال 95 نفر اول صادرات خدمات فنی و مهندسی  بودیم. ما بازارهای بزرگ منطقه را داریم که باید در زمینه افزایش صادرات به آنها کار اساسی بکنیم.

اردکانیان خاطرنشان کرد: رئیس جمهور اخیرا تاکید کرده که وزارت نیرو باید تامین کننده ارز باشد. سال‌ها میلیون‌ها دلار برای صنعت برق هزینه شده که باید به کشور برگردد. ما مواد خام را مصرف کردیم تا به این حد از توانمندی رسیدیم بنابراین باید این سرمایه‌گذاری‌ها را به کشور بازگردانیم و پرداختن به این مسائل نیاز به اجماع ملی دارد.

وی با تاکید بر اینکه به میزانی که توانمندی داشته باشیم موفق خواهیم بود یادآور شد: ظرفیت‌ها در کشور ما بالاست اما همچنان همگرایی وجود ندارد باید ادبیات‌مان را تغییر دهیم در صنعت برق لفظ بخش خصوصی و دولتی را کنار بگذاریم و تبدیل به سیستم و خانواده شویم هدف مشترک کار گروهی و نگاه دور داشته باشیم.

وزیر نیرو اظهار داشت: کسانی که نفع فردی، شرکتی و بخشی را در جمع ببینند پا پیش بگذارند وزارت نیرو وزارت صمت، بانک مرکزی، برنامه و بودجه، وزارت راه و مسکن، کمیسیون انرژی، اتاق بازرگانی همگی باهم یک ماموریت مشترک تعریف کنند تا موضوعات حل شود. البته تیم کنونی از این حد از توسعه یافتگی برخوردار است و باید بدانیم که حرکت رو به جلو است و آینده روشنی در انتظار است.

وی با بیان اینکه باید از بحث صادرات و حل مشکل ارز شروع کنیم خاطرنشان کرد: شرط بزرگ این است که واقعا کسانی پا پیش بگذارند که روحیه کار جمعی را دارند کسانی که نفع فردی را می‌بینند ورود پیدا نکنند. با روحیه جمع‌گرایی از ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا مسائل حل شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز