خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کارگزاری رضوی در گفت‌وگو با ایلنا:

در آینده شاهد افزایش خریداران در بورس نفت خواهیم بود.

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۳۴۶

عضو هیات مدیره کارگزاری رضوی تصریح کرد:با انجام معاملات امروز امیدواری به آینده بیشتر خواهد شد ضمن آنکه در صورت ادامه اینگونه معاملات قیمت ارز تثبیت خواهد شد زیرا دلار معامله شده در بورس انرژی با نرخ نیما بوده است.

نیما ملایی در خصوص اولین روز کاری بورس انرژِی و عرضه 1 میلیون بشکه نفت خام سبک در این بورس گفت: مهمترین تفسیری که از معاملات امروز می‌توان داشت این است که بخش خصوصی از این امر استقبال کرده و آنقدر جذابیت داشته که از همان ابتدا سه خریدار قیمت‌های خود را اعلام کردند که این امر نشان می‌دهد اقتصاد در حوزه انرِژی به ثبات نزدیک‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: قیمت ارز و نفت دو عامل تاثیرگذار در بورس انرِژی هستند ضمن آنکه انجام این معاملات نشان دهنده این است که عرضه و تقاضا متناسب است.

ملایی تصریح کرد: با انجام معاملات امروز امیدواری به آینده بیشتر شد ضمن آنکه در صورت ادامه اینگونه معاملات قیمت ارز تثبیت خواهد شد زیرا دلار معامله شده در بورس با نرخ نیما بوده است.

وی درخصوص تعداد کم خریداران در روز اول و حضور تنها 3 متقاضی گفت: بورس نفت بازار متنوعی نیست که انتظار داشته باشیم عموم مردم از آن استقبال کنند. برخی منتظر هستند ببینند روز اول چگونه خواهد گذشت اما در نهایت با اتفاقاتی که امروز رخ داد و معاملاتی که صورت گرفت به طور حتم ما در آینده شاهد افزایش خریداران خواهیم بود.

ملایی ادامه داد: احتمالا در آینده شاهد حضور تعداد بیشتر شرکت‌های خارجی خواهیم بود هر چند به دلیل قوانین رازداری بین شرکت ها و کارگزاران نمی‌توان از این شرکت‌ها نام برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز