خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق تعاون ایران:

صادرات به کره جنوبی افزایش می‌یابد / بدست آوردن بازار هدف ضعف ما در تجارت بین الملل است

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۳۳۸

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: با مناسبتی که انجام شده امیدواریم بتوانیم صادرات را به کره جنوبی افزایش داده و تراز تجاری را مثبت کنیم تمام عوامل اقتصادی کشور باید در این زمینه کمک کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در همایش مشترک اتاق تعاون ایران و کره جنوبی که با حضور سفیر کره جنوبی و اقتصاددانان و فعالان حوزه تعاون دو کشور برگزار شد، اظهار کرد: اتاق تعاون ایران یکی از راهبردهای اصلی توسعه و ترویج فعالان اقتصادی بوده است. بر اساس سیاست‌های ابلاغی اصل 44 بخش تعاون یکی از دو رکن اصلی اقتصاد کشور محسوب می‌شود. اتاق تعاون وظیفه دارد نسبت به آموزش و ارتقای سطح آموزشی و علمی بخش تعاون اقدام کند.

وی افزود: با این دیدگاه در مذاکراتی که با سفیر پیشین کره جنوبی در ایران داشتیم قرار شد سلسله کلاس‌های آموزشی را با سفارت این کشور برگزار کنیم که امروز جلسه اول آن است.

عبداللهی در ادامه تصریح کرد: هدف دوم ما این است که در شرایط فعلی اقتصاد کشور صادرات را که یکی از اهداف اصلی سیاست‌گذاری کشور محسوب می‌شود و ما در معرض تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا قرار داریم و ممکن است درآمدهای نفتی کاهش یابد بهبود بخشیم و وظیفه داریم از طرق دیگر میزان ارزآوری را افزایش دهیم.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به وظیفه تعاونگران در جنگ اقتصادی تصریح کرد: فعالان تعاون سربازان این جنگ اقتصادی محسوب می‌شوند که وظیفه سنگین‌تری را بر عهده دارند که این وظایف دستیابی به بازارهای هدف و افزایش میزان ارز برای کشور است. 

وی افزود: تراز تجاری ما با کره جنوبی در سال‌های اخیر منفی بوده و ما علاقه داریم میزان صادرات را به این کشور افزایش داده و بازارهای هدف در این کشور را افزایش دهیم.

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: با مناسبتی که انجام شده امیدواریم بتوانیم صادرات را به کره جنوبی افزایش داده و تراز تجاری را مثبت کنیم تمام عوامل اقتصادی کشور باید در این زمینه کمک کنند و امیدواریم بتوانیم از این پروژه به بهترین شیوه استفاده کنیم ما در داخل کشور به خاطر تولید محصولاتی که داریم از دنیا عقب نیستیم اما یکی از ضعف‌های ما در تجارت بین‌الملل ضعف در به دست آوردن بازارهای هدف است که باید با روش‌های آموزشی این ضعف‌ها را پوشش داده و با بهره‌گیری از تجارت الکترونیک از این ارزآوری استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز