خبرگزاری کار ایران

براساس ارزیابی مرکز آمار ایران صورت گرفت؛

وزارت اقتصاد حائز رتبه نخست فعالیت‌های آماری در ایران شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۰۳۳

بر اساس ارزیابی مرکز آمار ایران، وزارت امور اقتصادی و دارایی در میان دستگاههای اجرایی به عنوان رتبه نخست فعالیت های آماری در کشور، معرفی شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، کسب رتبه برتر از سوی وزارت اقتصاد بر اساس شاخص ها و معیارهای تعیین شده توسط شورای عالی آمار صورت گرفته که در این موفقیت کسب شده، معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور و سازمانهای امور مالیاتی کشور، جمع آوری و فروش اموال تملیکی و سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران نقش بسزایی داشتند.

 

این گزارش می افزاید: دفتر آینده پژوهی، مدلسازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی معاونت امور اقتصادی که مسوولیت کمیته آمارهای مالی کشور را برعهده دارد با پیاده سازی نظام جامع آماری در سطوح مختلف وزارت اقتصاد، اهدافی از قبیل افزایش شفافیت اقتصادی، بهبود عملکرد، افزایش کیفیت آمارهای تولیدی، تقویم آماری منسجم و استاندارد سازی تعاریف و مفاهیم آماری را پیگیری می کند.

 

بر اساس این گزارش، وزارت امور اقتصادی و دارایی با راه اندازی سامانه ها و پورتال های اطلاع رسانی در زمینه آمارهای اقتصادی و مالی و نشریات و بولتن های اقتصادی گامهای جدی در افزایش سطح آگاهی فعالان اقتصادی و عموم جامعه برداشته که یکی از این اقدامات، راه اندازی بانک داده های اقتصادی و مالی به نشانی اینترنتیwww.databank.mefa.ir  با هدف دسترسی گسترده و روز آمد مخاطبان به آمارهای اقتصادی است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز