خبرگزاری کار ایران

عبداللهی خبر داد:

تعاونی‌ها برای ثبت تغییرات خود از مجوز وزارت‌خانه‌‌ها بی‌نیاز شدند

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۴۶۹

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: به همت اتاق تعاون یکی از موانع توسعه ای بخش تعاون از میان برداشته شد و تعاونی ها می توانند در ثبت تغییرات راسا عمل کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از اتاق تعاون ایران،‌ بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران اظهار کرد: پیش از این تعاونی‌ها مجبور بودند برای ثبت ساده‌ترین تغییرات نیز از وزارتخانه مربوطه مجوز بگیرند که با اقدامات و تلاش‌های  صورت گرفته، تعاونی‌ها برای ثبت تغییرات، نیازی به مجوز وزارتخانه ندارند.

وی افزود: بخشنامه استقلال تعاونی‌ها برای ثبت تغییرات از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صادر و به بخش تعاون ابلاغ شد.

رئیس اتاق تعاون ایران در ادامه تصریح‌کرد: در اجرای تکالیف مقرر در ماده ۵۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و به استناد مصوبه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، ادارات ثبت شرکت‌ها صرفا در خصوص درخواست ثبت تاسیس شرکت‌های تعاون، اتحادیه‌های و اتاق‌های تعاون، ملزم به اخذ مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهند بود.

وی گفت: تعاونی‌ها در رابطه با درخواست تغییرات ضرورتی به اخذ مجوز از وزارت مذکور ندارند.

رئیس اتاق تعاون ایران عنوان کرد: بر خود وظیفه می‌دانم این اتفاق مهم را به همه تشکل‌های تعاونی تبریک گفته و امید است که تعاونگران با آزادی عمل که در فعالیت‌ها ایجاد شده، بیش از پیش در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی منشا اثر خیر باشند.

لازم به ذکر است؛ احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طی بخشنامه‌ای ضمن ابلاغ، نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه را برعهده مدیر کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری و مدیران ثبت اسناد و املاک استان‌ها قرار داد.

استقلال تعاونی‌ها، اتحادیه‌ها و اتاق‌ها و عدم نیاز برای ثبت تغییرات به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۳۰ مرداد ماه سالجاری با اکثریت آرای هیات عالی مقررات زدایی به تصویب رسید.

تعاونی‌ها برای ثبت تغییرات خود از مجوز وزارت‌خانه‌‌ها بی‌نیاز شدند

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز