خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی در گفت‌وگو با ایلنا:

قیمت مواد اولیه 150 درصد افزایش یافته است/ محصولات مرتبط با مواد اولیه وارداتی را تولید نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۱۵۶

رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی گفت: برخی از مواد اولیه ما 150 درصد، برخی 100 درصد و بعضی حدود 60 درصد افزایش قیمت داشته است.

محمدجواد کرمی رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی (حجیم و نیمه حجیم) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص اقزایش قیمت نان اظهار کرد: در واحد صنفی ما هنوز افزایش قیمتی وجود نداشته اما مواد اولیه، بهبوددهنده‌ها ، روغن، شکر و هزینه کارگرها افزایش داشته است.

وی افزود: با این وجود باید تغییراتی در نرخ فروش داشته باشیم. البته نانواها در حال بررسی این موضوع هستند تا پس از رصد آن، قیمت‌ها را به اتحادیه‌ها اعلام کنند.

رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی با اشاره به گران شدن مواد اولیه خاطرنشان کرد: برخی از مواد اولیه ما 150 درصد، برخی 100 درصد و بعضی حدود 60 درصد افزایش قیمت داشته است. مواد بهبود‌ دهنده قبلا کیسه‌ای 70 هزار تومان اما در حال حاضر کیسه‌ای 470 هزار تومان است.

وی افزود: روغن که پیش از این بین 60 تا 70 هزار تومان بود در حال حاضر 120 هزار تومان هم پیدا نمی‌شود. شکر کیلویی 2700 تومان بود که تا حدود 5 هزار تومان افزایش یافته است. روغن به تعداد محدود در بازار وجود دارد. پیش از این ما 40 تا 50 حلب روغن انبار می‌کردیم که به روزمرگی نیفتیم اما متاسفانه شرکت‌های پخش دیگر روغن را به این شکل در اختیار واحدهای تولیدی قرار نمی‌دهند و منتظر افزایش قیمت‌ها هستند.

کرمی در ادامه تصریح کرد: نوسانات نرخ ارز برای کارخانجات روغن هم مشکل ایجاد کرده و مواد اولیه آنها هم به سختی تامین می‌شود و کارخانه‌دار نگران این است که مواد اولیه را به سختی و با قیمت بالا تهیه خواهد کرد و این قیمت‌ها برای صنف تولید اصلا به صرفه نیست مسئولین باید برای تولید به دنبال یک راه چاره باشند.

رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی در زمینه میزان فروش نان فانتزی عنوان کرد: همکاران بیشتر موادی که باید از خارج وارد شود را از محصولات خود حذف کرده‌اند و تولید محصولات خاص مرتبط با آن مواد را حذف کرده‌ایم که باعث از دست رفتن بازار فروش ما شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز