خبرگزاری کار ایران

حسینعلی امیری در کیش:

اجماع جهانی ضد ایرانی از هم پاشیده است/ امریکا نشان داد برای دوستان خود هم غیرقابل اعتماد است/ باید از کارمندپروری به کارآفرین‌پروری تبدیل شویم

کد خبر : ۶۸۳۷۸۱

معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان اینکه اجماع جهانی ضد ایرانی از هم پاشیده، گفت: آمریکا نشان داده نه برای ایران بلکه برای دوستان و متحدان خود هم غیرقابل اعتماد است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسینعلی امیری در همایش اینفوکس 2018 کیش با اشاره تحولات سیاسی و اقتصادی کشور در طول یک‌سال گذشته اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون تحولات سیاسی قابل توجهی در منطقه و کشورمان رخ داده که اثرات اقتصادی هم به‌دنبال داشته است.

وی ادامه داد: بخشی از تغییرات ناشی از اتفاقات سیاسی و بخش دیگر ناشی از تحولات اقتصادی بوده است .

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه امیدواریم این نشست علمی به عبور کشور از شرایط کنونی کمک کند، گفت:‌ همواره شاهد توطئه‌ها و مزاحمت‌های حاکمان امریکا و رژیم صهیونیستی هستیم و امیدواریم این اقدمات برای شکوفایی اقتصادی ایران راهگشا باشد.

امیری تاکید کرد: یکی از توفیقات نظام جمهوری اسلامی در دولت تدبیر و امید و با حمایت رهبر انقلاب به اجرا رسید که خروج ایران از فصل هفت منشور سازمان ملل بود. همچنین برجام از دیگر اتفاقات مثبت در تعاملات بین‌المللی بود و توانستیم بدون جنگ و حاشیه از فصل هفت منشور سازمان ملل عبور کنیم.

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: این برای اولین بار است که یک کشور با یک قطعنامه آثار قطعنامه‌های ظالمانه را منتفی می‌کند و ایران توانست در این مرحله بسیار موفق عمل کند .

امیری با بیان اینکه امروز شرایط کشورمان با شرایط شش سال گذشته متفاوت است، ادامه داد: ما شاهد نقض قوانین بین‌الملل هستیم و اگر ترامپ یک‌طرفه از تعهد و موافقت‌نامه‌ای که به تصویب شورای امنیت رسیده خارج شده نشان می‌دهد آن اجماع جهانی که علیه ایران تشکیل شده بود از هم پاشیده شده و امریکا نشان داد نه برای ایران بلکه برای متحدان و دوستان خود فردی قابل اعتمادی نیست.

وی تاکید کرد: از رخنه‌های اقتصادی می‌خواهند به کشورمان ضربه وارد کنند و در این شرایط بیش از همیشه به حضور فعالان اقتصادی نوآور نیاز داریم.

امیری با بیان اینکه امروز به سرمایه‌گذارانی نیاز داریم که توانمندی خود را نه در دانشگاه بلکه در عرصه کار به دست آوردند، ادامه داد: به سرمایه‌گذارانی نیاز داریم که از پیش نمی‌هراسند چراکه مدیریت ریسک را به خوبی می‌دانند و برای تحقق اهداف خود تجربه کسب کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید از کارمندپروری به کارآفرین‌پروری تبدیل شویم، گفت: ما به توان بخش‌خصوصی اعتقاد داریم و تاکیدات رهبر انقلاب به اصل 44 قانون اساسی هم برای حمایت از بخش خصوصی است.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه این اولین بار نیست که ملت ایران در معرض آسیب‌های بزرگ قرار گرفته‌اند، گفت: سال‌های گذشته هم پس از باران سیل‌آسا شاهد وقوع رنگین‌کمان در سرزمین‌مان بودیم و با سربلندی توانستیم از شرایط بحران اقتصادی عبور کنیم.

وی ادامه داد: در کنار نیروهای جوان موقعیت ژئوپلتیکی توان موشکی و توان نظامی ما مهمترین مولفه امنیت ملی یعنی انسجام، اتحاد و همدلی را داریم که این هم از ناحیه دولت‌مردان و هم بخش خصوصی است.

امیری با اشاره به تقویت حوزه‌های دانش‌بنیان در کشور گفت: ظهور 3700 شرکت دانشگاه‌بنیان فرصت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرده و دولت با بیش از 100 عنوان از جمله معافیت‌های مالیاتی از این شرکت‌ها حمایت می‌کند.

وی با اشاره به حوزه گردشگری که می‌تواند ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری متعددی برای کشورمان داشته باشد، گفت: طبق گزارش‌های رسمی جهانی، گردشگری ایران بین جاذبه‌های تاریخ رتبه دهم در جهان و بین جاذبه‌های طبیعی رتبه پنجم را دارد و این کم‌نظیر است که یک کشوری هم جاذبه تاریخی و هم جاذبه طبیعی و مذهبی را کنار یکدیگر داشته باشد.

امیری با اشاره به تصویب CFT در مجلس گفت: به طور قطع تصویب این لایحه منجر به رونق اقتصادی می شود و اثرات مثبتی در اقتصاد ایران خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز