خبرگزاری کار ایران

7هزار واحد لوازم خانگی بازرسی شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۶۹۴

سخنگوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به بازرسی از 45هزار واحد صنفی و تولیدی مصالح ساختمانی از معرفی بیش از 700 واحد متخلف انواع مصالح ساختمانی به سازمان تعزیرات خبر داد.

به گزارش ایلنا از شاتا، غلامرضا کاوه در همین مورد توضیح داد: این اقدام در پی اجرای طرح نظارتی و بررسی دقیق عملکرد واحدهای تولید و توزیع ‌کننده انواع مصالح ساختمانی‌، با هماهنگی بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اصناف در سراسر کشور انجام شد.

کاوه در همین مورد افزود: در اجرای طرح نظارت و کنترل بازار مصالح ساختمانی و جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها که از ابتدای فروردین تا شهریور ماه سال جاری، صورت گرفته 45 هزار و 627 مود بازرسی از واحدهای تولیدی و توزیعی مصالح ساختمانی به‌عمل آمده است.

وی در ادامه اظهارکرد:‌ در این بازرسی‌‌ها محصول سیمان با 14 هزار و 116 مورد در صدر، بازرسی ها قرار دارد.

به گفته کاوه علاوه بر سیمان آهن‌آلات، آجر، شن و ماسه و سایر مصالح ساختمانی نیز مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.

سخنگوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ضمن بیان این نکته با اشاره به آمار بازرسی سایر مصالح ساختمانی توضیح داد: در این بازرسی‌ها پس از سیمان آهن آلات با 13هزار و 743مورد، سایر مصالح با 12هزار و 999مورد و در نهایت شن و ماسه با 4هزار و 769 مورد در رده‌های بعدی از نظر تعداد بازرسی قرار دارند.

این مقام مسئول در ادامه از معرفی 700 پرونده واحدهای تولیدی و توزیعی به سازمان تعزیرات خبرداد و تصریح کرد: این پرونده‌ها به اتهام گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، نداشتن پروانه کسب و نهایتا عرضه خارج از شبکه به ارزش ریالی نزدیک به 12 میلیارد ریال تشکیل و معرفی شده‌اند.

بازرسی از 7هزار و 713 واحد لوازم خانگی

مدیر کل حوزه ریاست سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه با اشاره به عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها در نظارت بر بازار لوازم خانگی مانند یخچال، فریزر، ماشین‌ لباسشویی، تلویزیون مذکور اضافه کرد: تعداد کل واحدهای بازرسی شده حدود 7هزار و 713 مورد بوده و پرونده‌های تشکیل شده 3هزار و 375 مورد بوده‌است. علاوه بر این ارزش ریالی پرونده‌های تخلف مربوط به لوازم خانگی به طور کلی بیش از 16 میلیارد ریال برآورد شده‌است .

کاوه در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی در زمینه گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، نداشتن پروانه کسب، احتکار و نهایتا عرضه خارج از شبکه، مراتب را از طریق مراجعه حضوری به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و یا تماس تلفنی با سامانه 1244 به اطلاع این سازمان برسانند تا در اسرع وقت مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز