خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا:

حجتی برای حل مشکلات کشاورزان تلاش جدی نکرد/ هر وزیری که برای استیضاح فراخوانده شود، رای نخواهد آورد

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۷۶۱

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی گفت: حجتی جدیتی در پیگیری مشکلات کشاورزان نداشته و بیشتر سعی می‌کند هم‌سو با ارکان دولت پیش برود که این مساله باعث نارضایتی کشاورزان شده است.

علی ابراهیمی نماینده مردم شازند و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی مدتی است که از طرف نمایندگان زیر سوال است و مهمترین دلیل آن هم عدم کنترلی است که بر روی قیمت واردات نهاده‌های کشاورزی دارد که برای واردات آن ارز دولتی گرفته شده اما قیمت آن به شدت افزایش یافته است.

وی افزود: عدم کنترل و اشراف بر بیماری‌های طیور مخصوصا در سال گذشته که باعث از بین رفتن درصد بالایی از مرغ‌ها در کشور شد نشان می‌دهد وزارت‌خانه در برنامه ریزی زیر سوال است و توانایی خوبی از خود نشان نداده است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در رابطه با عملکرد شرکت‌های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی اذعان داشت: در استان‌های معتدل و سردسیر اصلی‌ترین نیاز انها کود شیمیایی برای کشت پاییزه است اما متاسفانه نهاده‌ها تامین نمی‌شود و ایجاد نارضایتی کشاورزان از وزارت‌ جهاد کشاورزی را افزایش می‌دهد.

ابراهیمی گفت: از آنجایی که ما مشکل ساختاری در کشور داریم و چند دستگاهی بودن و موازی کاری‌ها اجازه کار به وزارت‌خانه را نمی‌دهد نمی‌توان گفت با تعویض وزیر می‌شود در این زمینه کاری از پیش برد. از طرف دیگر هم قانون تمرکز وظایف قرار بود بسیاری از اختیارات را به جهاد کشاورزی بدهد که عملا آنطور که باید اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی هم سعی می‌کند قیمت خرید تضمینی گندم را به موقع اعلام کند اما در شورای اقتصاد به مشکل بر می‌خورد و این شورا قیمت را اعلام نمی‌کند که نشان دهنده این است که تمام مولفه‌ها را در کار، وزارت در اختیار ندارد و اگر مسئولیتی را از وزیر بخواهیم ابزار و امکانات مورد نیاز را در اختیار ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در ادامه تصریح کرد: با وجود مشکلات اقتصادی کشور و جنگ اقتصادی با امریکا جا‌به‌جایی وزرا خیلی هم به صلاح کشور نیست و کمکی به موضوع نمی‌کند اما برای ارزیابی عملکرد وزرا این اقدام خوب است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه وزرای اقتصادی در شرایط خوبی به سر نمی‌برند، خاطرنشان کرد: وزرایی که در حوزه اقتصادی فعال هستند و نشان دادند که برنامه‌ریزی و آمادگی کافی را در مقابله با مشکلات ندارند نمی‌توانند نمایندگان را قانع کنند و رای بیاورند.

وی افزود: به طور حتم هر وزیری که مسیر استیضاح را طی کند و به مجلس فراخوانده شود رای نخواهد آورد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که وزیر جهاد کشاورزی باید برای حل مشکلات کشاورزان پیگیری‌های بیشتری انجام می‌داد، تاکید کرد: بخشی از مشکلات وزارت جهاد کشاورزی به سازمان برنامه و بودجه باز می‌گردد و دست وزیر در این بین باز نبوده است اما وزیر هم جدیتی در پیگیری این موارد نداشته و سعی کرده با سایر ارکان دولت همراهی داشته باشد و ضرر و زیان‌ها را مغفول نگه‌داشته و دفاع خوبی از کشاورزان نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز