خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد:

صعود 19 پله‌ای ایران در شاخصه آزادی‌های اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۶۶۶

خوانساری تصریح کرد: بهتر شدن وضعیت و ارتقای ما در شاخصه‌های مختلف نباید فقط وظیفه اتاق باشد بلکه باید کل نظام برای اصلاح این امر تصمیم بگیرند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در نشست خبری رئیس اتاق بازرگانی تهران و رئیس مرکز سرمایه گذاری اتاق اعلام شد که رتبه ایران در شاخصه‌های آزادی اقتصاد با رشد 19 پله‌ای همراه بوده است.

مسعود خوانساری گفت: پس از برجام انتظارها از بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی بالا رفت و ما در اولین قدم برای رسیدن به بازارهای بین‌المللی و برقراری ارتباط مجدد با دیگر کشورها تلاش کردیم. خصوصا اینکه عمده تمرکز ما بر روی جذب سرمایه‌گذاران خارجی بود که حضور بیش از 200 هیئت تجاری در سال 95 بخشی از این تلاش‌ها بوده است.

مسعود خوانساری ادامه داد: ما با این هیئت‌ها مذاکرات خوبی داشتیم و چندین تفاهم‌نامه و قرارداد نیز امضا کردیم اما سوالی که برای این سرمایه‌گذاران به وجود آمده بود این بود که چرا با توجه به این امکانات و مشاهدات عینی خودشان رتبه ایران در شاخصه‌های بین‌المللی این قدر پایین است. بر همین اساس ما با همکاری وزارت اقتصاد که متولی این گونه امور است شروع به ارتباط‌گیری با موسسات و نهادهایی که در بحث شاخصه‌های اقتصادی فعال هستند کردیم.

وی با اشاره به بحث رقابت بازار آزاد و مرجع بودن دو موسسه فریزر و بریتک گفت: این دو موسسه در سطح جهان بالاترین اعتبار را دارد و سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف بر روی آنها و گزارشاتی که منتشر می‌کنند حساب می‌کنند. بر همین اساس دفتر سرمایه‌گذاری ایران  به ریاست خانم فردوسی شروع به ارتباط‌گیری با این موسسه کرد و خوشبختانه این مکاتبات نتیجه داد و رتبه ایران در آزادی‌های اقتصادی از 149 به 130 رسید. البته این جایگاه به هیچ وجه مطلوب نیست اما صعود 19 پله‌ای در یک سال امیدوارکننده است.

وی تصریح کرد: بهتر شدن وضعیت و ارتقای ما در شاخصه‌های مختلف نباید فقط وظیفه اتاق باشد بلکه باید کل نظام برای اصلاح این امر تصمیم بگیرند. ما تلاش کردیم واقعیت موجود را انعکاس دهیم. درست است که ما مشکلاتی در واردات و صادرات داریم اما جایگاه ما این رتبه نیست.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز