خبرگزاری کار ایران

براساس تفاهمنامه صندوق توسعه ملی و وزارت راه و شهرسازی:

تامین مالی 6 هزار میلیارد تومانی، اجرای پروژه بازافرینی شهری

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۴۳۱

صبح امروز با حضور معاون اقتصادی رئیس جموری، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه وشهرسازی و رئیس صندوق توسعه ملی تفاهمنامه برنامه تولید و اشتغال در حوزه بازآفرینی شهری پایدار به امضا رسید که یکی از مفاد این تفاهمنامه تجهیز منابع مالی 6 هزار میلیارد تومانی برای پروژه‌های نوسازی بافت فرسوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز تفاهمنامه برنامه تولید و اشتغال در حوزه بازآفرینی شهری پایدار بین سه دستگاه سازمان برنامه و بودجه، صندوق توسعه ملی و وزارت راه و شهرسازی به امضا رسید که طبق این تفاهم‌نامه نوسازی 100 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده سراسر کشور شروع می‌شود.

با اجرای این پروژه 300 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد که 120 هزار فرصت شغلی مستقیم و 180 هزار فرصت شغلی غیر مستقیم برای مردم به وجود می‌آید.

یکی از مفاد این تفاهم‌نامه تجهیز منابع مالی 600 هزار میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری است که 3هزار و 730 میلیارد تومان توسط دولت و 2هزار و 270 میلیارد تومان توسط نظام بانکی تامین مالی می‌شود. البته آورده‌های بخش خصوصی و نهادهای عمومی هم در این پروژه اضافه خواهد شد.

میزان ارائه تسهیلات برای هر واحد مسکونی در پروژه بازآفرینی شهری در کلانشهرها 50 میلیارد تومان و در سایر شهرها 50 میلیون تومان و درسایر شهرها 40 میلیون تومان است. عدالت در توزیع واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده سراسر کشور در این طرح بسیار حائز اهمیت بوده و تلاش شده عدالت در توزیع واحدهای مسکونی رعایت شود.

بنابراین 10 درصد این واحدها در استان تهران نوسازی می‌شود و استان تهران بیشترین سهم در اشتغالزایی در این پروژه را دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز