خبرگزاری کار ایران

رییس کنفدراسیون صادرات:

صادرات کشور بعد از ۱۴ سال در خطر قرار گرفته / تقاضای دوبرابری برای واردات

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۴۱۲

رییس کنفدراسیون صادرات گفت: امروز صادرات ما به افغانستان و عراق که عمدتا توسط صادرکنندگان کوچک و بخش خصوصی واقعی صورت می گیرد مورد تهدید قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در نشست خبری رییس کنفدراسیون صادرات که به مناسبت روز ملی صادرات برگزار شد وی با انتقاد از بخشنامه ها و دستورالعمل های خلق الساعه گفت: امروز بعد از ۱۴ سال صادرات مجددا مورد تهدید قرار گرفته و اینگونه دستور العمل ها باعث شده صادرکنندگان کوچک و متوسط در بخش خصوصی مورد تهدید قرار بگیرند.

محمد لاهوتی ادامه داد: بعد از رفع تعهد ارزی در دولت آقای خاتمی که جهت حمایت از صادرات بود همه بسیج شدند که از صادرات حمایت کنند همین امر باعث شد که صادرات ما از ۷ میلیارد دلار به ۵۰ میلیارد دلار رسید اما امروز صادرات ما به افغانستان و عراق که عمدتا توسط صادرکنندگان کوچک و بخش خصوصی واقعی صورت می گیرد مورد تهدید قرار گرفته است.

وی با اشاره به آمار صادراتی کشور در سال جاری گفت: ما امسال شاهد کاهش چشمگیر صادرات به اروپا بودیم که مهمترین دلیل آن تحریم های امریکا است.

وی ادامه داد: ارز نیمایی باعث شده که جذابیت واردات دو چندان شود بر اساس آمار اعلام شده ما تا به امروز ۵۶.۶ میلیارد یورو ثبت سفارش داشتیم که این رقم نسبت به سال گذشته دو برابر است همین امر نشان می‌دهد که سیاست‌های دولت و نرخ ارز نیمایی عطش برای واردات را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز