خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح اشتغال زایی و محرومیت‌زدایی با راه‌اندازی دامداری صنعتی با نژاد اسپانیایی

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۶۷۶

مدیرعامل شرکت مگسال بنیاد مستضعفان گفت: مردم و متقاضیان می‌توانند با خرید حداقل 15 راس بز نسبت به راه‌اندازی دامداری صنعتی خرد اقدام کنند که می‌توانند با این سرمایه‌گذاری اولیه 15 تا 20 راس بز اسپانیایی خریداری کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، پس از استقبال مردم از طرح محرومیت زدایی و اشتغال‌زایی در قلعه گنج با توسعه صنعت دامپروری مجتمع دامی در خاکعلی قزوین هم شروع به کار کرد.

طرح محرومیت زدایی و اشتغال‌زایی در قلعه گنج با پروژه‌های مردم‌محور بنیاد مستضعفان در سال 94 شروع شد که یکی از آنها ایجاد مجتمع‌های دامی (بز شیری با نژاد اسپانیایی بوده است. تاکنون پنج هزار راس از این بز شیری، نژاد مورسیاگرانادا اسپانیا وارد کشور شده است که سه هزار راس در قلعه گنج و دو هزار راس در خاکعلی قزوین هستند. پس از سرمایه‌گذاری مردم محور بنیاد مستضعفان در توسعه دامپروری در حال حاضر 70 دامداری صنعتی خرد با سرمایه‌گذاری مردمی راه‌اندازی و در حال تاسیس است که هر کدام یک از این دامداری صنعتی خرد با 20 راس بز مولد نژاد اسپانیایی شروع به کار می‌کنند.

بانک سینا وابسته به بنیاد مستضعفان با سود کم بهره 4 درصد در اختیار سرمایه‌گذاران برای خرید بز مولد قرار می‌گیرد بنابراین متقاضیان سرمایه اولیه را می‌توانند از طریق تسهیلات بنیاد مستضعفان فراهم کنند.

مسعود نیکدل مدیرعامل شرکت مگسال بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این طرح ملی در راستای محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی در مناطق کم‌برخوردار راه‌اندازی شده گفت: مردم و متقاضیان می‌توانند با خرید حداقل 15 راس بز، نسبت به راه‌اندازی دامداری صنعتی خرد اقدام کنند که می‌توانند با این سرمایه‌گذاری اولیه 15 تا 20 راس بز اسپانیایی خریداری کنند.

وی با بیان اینکه قیمت این نژاد از بزها سه الی چهار میلیون تومان است گفت: تلاش کنیم قیمت‌ها برای سرمایه‌گذاران خرد کاهش پیدا کند چرا که این پروژه در راستای ماموریت‌های بنیاد مستضعفان در مناطق محروم به اجرا می‌رسد.   

وی درباره مجتمع دامداری در منطقه خاکعلی قزوین گفت: در حال حاضر در این مجتمع دو هزار راس بز اسپانیایی با نژاد مورسیا وجود دارد که ظرفیت آن را به پنج هزار راس بز می‌رسانیم.

نیکدل گفت: 80 راس بز در این دامداری نر و مابقی ماده هستند و دوره شیردهی این بزهای پنج ماهه از اسفندماه امسال شروع می‌شود و می‌توانند روزانه 2.5 تا 3.5 کیلوگرم شیر با چربی بالا داشته با شند.

وی درباره انتخاب بز مورسیا اسپانیا اظهار داشت: ما در دوره خشکسالی قرار داریم و این نژاد هم با کمترین و ارزان‌ترین ماده غذایی یعنی کاه بیشترین شیردهی را دارد و مناسب برای طرح‌های محرومیت‌زدایی در مناطق گرمسیری مانند قلعه گنج هستند.

وی درباره مجتمع دامداری خاکعلی قزوین گفت: ‌این مجتمع با 24 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شروع به کار کرد که 11 میلیارد تومان صرف خرید دو هزار راس بز اسپانیایی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز