خبرگزاری کار ایران

دستگاه‌های حفاری فاقد کارت تردد از سوی نیروی انتظامی توقیف می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۶۵۳

مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: با هماهنگی نیروی انتظامی، از این پس دستگاه‌های حفاری فاقد کارت تردد از سوی نیروی انتظامی توقیف می‌شوند.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "حسن زحمتکش" در نشست مدیران امور منابع آب غرب و جنوب غرب استان تهران و با فرماندهان انتظامی  غرب استان تهران اظهار داشت: مسائل مرتبط با آب روز به روز در کشور به خصوص در تهران دارای حساسیت بیشتری می شود چراکه در استان تهران به دلیل اسکان جمعیت زیاد در وسعت کم، میزان مصرف آب روز به روز بیشتر می شود.

مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به اینکه منابع آب زیرزمینی از گذشته مورد تجاوز قرار گرفته است، تصریح کرد: منابع اب زیرزمینی جزو منابعی است که باید در مواقع بحرانی به آن اتکا کنیم و نباید بیش از ظرفیت طبیعی از این منابع استراتژیک استفاده کنیم.

وی ادامه داد: کشورهای توسعه یافته همواره به منابع آب زیرزمینی به عنوان پس انداز نگاه می کنند و تنها در مواقع اضطراری از این منابع برداشت می کنند.

وی از کسری تجمعی بیش از 2000 مترمکعبی حجم مخزن منابع اب زیرزمینی در استان تهران خبر داد و گفت: به دلیل برداشت های بی رویه و غیر مجاز از آبخوان ها با کسری مخزن سالانه 150 میلیون متر مکعبی در این بخش مواجه هستیم.

زحمتکش یادآور شد: حفر چاه‌های غیرمجاز و اضافه برداشت بی‌رویه از این منابع مشکلات زیادی را ایجاد کرده و اگر با این موضوع مقابله نشود در آینده حتی در تامین آب شرب نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های حفاری مجاز شناسنامه و کارت تردد دارند اظهار داشت: طی هماهنگی‌های به عمل آمده عوامل نیروی انتظامی تردد دستگاه‌های حفاری را کنترل می‌کنند و در صورت نداشتن کارت تردد و شناسنامه، دستگاه حفاری توقیف و اقدامات قضایی انجام می شود.

زحمتکش ادامه داد: همچنین مقرر شد تمامی واحدهای عملیاتی نیروی انتظامی در صورت برخورد و شناسایی دستگاه‌های حفاری فاقد کارت تردد صادره از سوی شرکت آب منطقه ای (دستگاههای غیر مجاز)راسا نسبت به توقیف دستگاه های مذکور اقدام و مراتب  متعاقبا جهت ادامه رسیدگی حقوقی به شرکت آب منطقه‌ای اعلام شود.

 

مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به همکاری خوب دادستانی، دستگاه قضا و عوامل نیروی انتظامی به خصوص در سال های اخیر گفت: با توجه به وضعیت نامناسب منابع آبی و به منظور صیانت از آن ، طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در دست اقدام است که از جمله زیرپروژه های آن می توان به اعزام اکیپ های گشت و بازرسی  در منطقه،نصب کنتور هوشمند،اصلاح و تعدیل پروانه چاه های مجاز وکنترل شرکت های حفاری ،تقلیل منصوبات چاههای دارای اضافه برداشت و همچنین انسداد چاه های غیرمجاز با همکاری نیروی انتظامی اشاره کرد.

وی با تاکیر بر اینکه با توجه به اهمیت منابع آب موضوع زمان در برخورد با دستگاه های حفاری غیر مجاز و برخورد با متجاوزان به منابع آبی بسیار اهمیت دارد، گفت: از همکاران نیروی انتظامی درخواست داریم که در کمترین زمان ممکن نسبت به اختصاص نیرو جهت توقیف دستگاههای حفاری غیر مجاز همکاری لازم را داشته باشند.

در ادامه این نشست مدیران امور منابع آب شهریار، رباط کریم و اسلامشهر و فرماندهان نیروی انتظامی غرب استان هریک چالش های پیش رو را مطرح کرده و هماهنگی های لازم جهت برخورد قاطع با متخلفات و متجاوزان به منابع آبی صورت گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز