خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا، نقره و جواهر مشهد:

مردم قدرت خرید طلا را ندارند/ بازار نقره و بدلیجات رونق گرفته است/ 200 واحد طلافروشی در 6 ماه اخیر تعطیل شدند/ بازار عادی شود؛ قیمت سکه 800 هزار تومان کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۸۲۹

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: هجوم به بازار سکه باعث شد شاهد حباب یک میلیونی باشیم که الان این حباب به 400 هزار تومان رسیده است و در صورتی که وضعیت بازار عادی شود شاهد کاهش 800 هزار تومانی سکه خواهیم بود. این وسط کسانی که برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول خود اقدام به خرید کرده‌اند ضرر کنندگان اصلی هستند.

باقر معبودی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت خرید و فروش طلا در 6 ماه اول سال جاری گفت: متاسفانه به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، بالا رفتن قیمت ارز و قیمت جهانی طلا شاهد رکود سنگین و کم سابقه‌ای در بازار طلا هستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا نقره و جواهر مشهد اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت ارز مردم برای حفظ ارزش سرمایه خود رو به خرید سکه و طلای آب شده آورده‌اند زیرا در صورت خرید مصنوعات طلا هنگام فروش به سبب مالیات ارزش افزوده و اجرت مقدار زیادی از قیمت خرید کسر می‌شود بنابراین صرفه اقتصادی ندارد.

وی گفت: هجوم به بازار سکه باعث شد شاهد حباب یک میلیونی باشیم که الان این حباب به 400 هزار تومان رسیده است و در صورتی که وضعیت بازار عادی شود شاهد کاهش 800 هزار تومانی سکه خواهیم بود. این وسط کسانی که برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول خود اقدام به خرید کرده‌اند ضرر کنندگان اصلی هستند.

معبودی‌نژاد تصریح کرد: در 6 ماه اول سال جاری نسبت به همین مدت در سال قبل 80 درصد معامله مصنوعات طلا کاهش یافته است و همین باعث شده که بسیاری از همکاران ما قید فعالیت در این حوزه را بزنند و تغییر شغل دهند که این امر در مرداد ماه و شهریور بیش از سایر ماه‌های دیگر بوده که این نشان دهنده این است که هر چقدر جلوتر می‌رویم رکود سنگین‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: از 900 فعال این صنف تا الان حدود 200 پروانه غیرفعال شده و در صورت ادامه روند موجود این وضعیت بدتر خواهد شد.

معبودی نژاد تصریح کرد: زائرین خارجی و داخلی بیشتر به دنبال خرید نقره هستند به طوری که از ابتدای سال تاکنون ما شاهد رشد خوبی در فروش مصنوعات نقره اعم از انگشتر و گردنبند بوده‌ایم ضمن آنکه بدلیجات نیز وضعیت خوبی دارد.

وی در خصوص علل این رکود گفت: بخشنامه‌های بانک مرکزی تاثیر زیادی بر بازار می‌گذارد که متاسفانه در این مدت شاهد بودیم که این بخشنامه‌ها بدون کار کارشناسی و بر مبنی آزمون و خطا بود و هر بخشنامه‌ای که از نظر دولت خوب نباشد بعد از چند هفته تغییر می‌کند به طور مثال 3 ماه قبل گفتند هر فرد ایرانی تا سقف 10 هزار یورو می‌تواند وارد یا خارج کند بعد از چند هفته این سقف برداشته شد و دوباره الان اعلام شده که این سقف 5 هزار یورو است این وسط تکلیف فعال اقتصادی معلوم نیست و نمی‌داند چگونه برنامه ریزی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز