خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با ایلنا:

سیاست‌های دوگانه در مورد بازار ارز اعمال شد/نرخ واقعی ارز زیر 10 هزار تومان است/ مسافران کارت اعتباری بگیرند

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۴۱۸

یک عضو اتاق بازرگانی اظهار داشت: نرخ موجود در بازار براساس واقعیت‌های اقتصاد ایران نیست و به نوعی خیلی بالاتر از نرخ واقعی است که به نظرم زیر 10 هزار تومان است و این نرخ موجود حبابی بوده و ریشه در واقعیت اقتصادی کشور ندارد.

عباس آرگون در گفت‌وگو با ایلنا در مورد نوسانات اخیر بازار ارز گفت: برای  نوسانات اخیر با این دامنه نمی‌توان یک دلیل را برشمرد، از همین روی می‌توان از نقدینگی سرگردان، نااطمینانی مردم نسبت به آینده و تبدیل دارایی به صورت طلا و ارز و نیز عدم حضور فعال دولت در تشدید این شرایط نام برد.

وی ادامه داد: کنترل بازار وظیفه دولت و نهادهای حاکمیتی است، با توجه به اینکه رقم مورد معامله در بازار حجم بالایی را شامل نمی‌شود قابلیت کنترل و مدیریت را دارد و آن در گرو شناخت علل و عوامل و ارایه راهکارهای علمی است.

عضو اتاق بازرگانی تهران یادآور شد: متاسفانه در سال‌های گذشته سیاست‌های دوگانه در مورد بازار ارز اعمال شده است. قبلا سعی کردند تا با عرضه بالا، نرخ ارز  را سرکوب  و اجازه  رشد را ندهند و حالا هم که بازار با کمبود عرضه روبه‌رو است، هرچند بخشی از آن مربوط  به خروج سرمایه از کشور است. البته این از توان ما و هر کشور خارج است که بتواند نسبت به تمامی تقاضاهای ارزی پاسخ دهد.

آرگون اضافه کرد:  بنابراین ما نیازمند آرامش در بازار هستیم و باید امکان‌هایی فراهم شود تا افراد تقاضای ارز خود را به حداقل برسانند و تقاضاهایی مانند ارز مسافرتی یا دانشجویی از طریق کارت‌های اعتباری تامین شود.

وی تصریح کرد: نباید فراموش کرد که نرخ موجود در بازار براساس واقعیت‌های اقتصاد ایران نیست و به نوعی خیلی بالاتر از نرخ واقعی است که به نظرم زیر 10 هزار تومان است و این نرخ موجود حبابی بوده و ریشه در واقعیت اقتصادی کشور ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز