خبرگزاری کار ایران

تعاونی روستایی پیشرو در توزیع آرد به روستاهای کشور

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۳۰۰

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: اکثر روستاهایی که آرد آنها توسط شبکه تعاون روستایی کشورتوزیع می‌شود بیشترین فاصله را از جهت بعد مسافت با مرکز شهرستان داشته و از آبادی ها و روستاهای کمتر برخوردار و محروم کشور محسوب می‌شوند.

به گزارش ایلنا، حسین شیرزاد معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، نقش سازمان مرکزی تعاون روستایی در توزیع آرد روستایی در آبادی های صعب‌العبور، کمتر برخوردار و محروم کشور را انکار ناپذیر می‌داند.

وی افزود: با عنایت به گستردگی شبکه تعاونی روستایی ایران در اقصی نقاط کشور و حتی در آبادی‌ها و روستاهای کم جمعیت بصورت نهادهای تعاون روستایی، در سنوات گذشته بیشتر اقلام کالاهای مصرفی و نهاده‌های کشاورزی و سوخت مورد نیاز روستانشینان توسط این تعاونی‌های روستایی تامین و توزیع می‌شده است.

شیرزاد ادامه داد: حضور موثر این تعاونی‌ها در آبادی ها و سکونتگاه‌های روستایی در زمان جنگ تحمیلی نیز در توزیع اقلام سهمیه‌ای بسیار مشهود و موثر بوده، در همین راستا و در دهه ۱۳۸۰ نیز شبکه تعاونی‌های روستایی کشور بدلیل توانمندی‌های ذاتی عهده دار این مسئولیت مهم شد. بطوریکه با کمترین چالش یا نقصانی، توزیع آرد خام خانه‌پز و خبازی در روستاها با همکاری شورای روستا در شبکه تعاونی‌های روستایی کشور انجام می‌پذیرفت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: در ۳ سال گذشته شرکت بازرگانی دولتی ایران عملیات توزیع آرد روستایی را به ارگان‌های دیگری واگذار کرده و این مسئله، نقش پیشرو و سازنده شبکه تعاونی‌های روستایی کشور در توزیع آرد روستایی را کم رنگ نموده است. این در حالی است که شرکت‌های تعاونی روستایی در اکثر روستاهای ایران دارای انبار، فروشگاه توزیع سوخت، فروشگاه‌های مصرف و نیروی انسانی ماهر و با تجربه هستند.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار کرد: در حال حاضر در بیش از ۲۱۳۰۵ روستا از ۶۲۲۸۴ روستای کل کشور (یعنی حدود ۳۴درصد از روستاهای کشور)، حجم قابل توجهی معادل ۴۳۴۵۰۲ تن آرد روستایی از کل ۷۵۶۶۱۹ تن یعنی معادل ۵۷درصد در شش ماهه اول سالجاری توسط شرکت‌های تعاونی روستایی کشور بین روستاییان توزیع شده است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: در این میان استان‌هایی که بیشترین روستاها را تحت پوشش توزیع آرد در شبکه تعاونی روستایی کشور قرار داده اند، عبارتند از: استان سیستان و بلوچستان با ۳۶۰۰ روستا و آبادی ،استان فارس ۲۶۴۰ روستا و آبادی ، استان گیلان ۲۳۱۹ روستا ،خراسان رضوی ۱۷۸۱ روستا ، آذربایجان غربی ۱۶۴۰ روستا ، کردستان ۱۵۴۰ روستا ، لرستان ۱۵۳۱ روستا و استان خوزستان با حدود ۱۰۰۰ روستا و آبادی تحت پوشش توزیع آرد روستایی قرار گرفته اند. قابل ذکر است، اکثر روستاهایی که آرد آنها توسط شبکه تعاون روستایی کشورتوزیع می‌شود بیشترین فاصله را از جهت بعد مسافت با مرکز شهرستان داشته و از آبادی ها و روستاهای کمتر برخوردار و محروم کشور محسوب می‌شوند.

شیرزاد تصریح کرد: سازمان مرکزی تعاون روستایی با همکاری شبکه عظیم تعاون روستایی کشور این آمادگی را دارد تا همچنان استوار همیار دلسوز و بی توقع شبکه توزیع آرد روستایی کشور باشد و حداقل اینکه کشور را نباید از ظرفیت توزیعی نهفته در بطن شبکه تعاون روستایی ایران محروم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز