خبرگزاری کار ایران

همراه اول پلتفرم سرویس-محور بومی شبکه ۵G را پیاده‌سازی کرد

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۴۴۰

همراه اول پلتفرم کامل شبکه مبتنی بر رایانش ابری را برای ارائه سرویس‌های ۵G به صورت کاملا بومی پیاده‌سازی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول با کمک متخصصان و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف برای نخستین بار در کشور و در منطقه توانسته است پلتفرم کامل مبتنی بر NFV/SDN را با قابلیت هایی نظیر MEC و برش دهی به صورت کامل پیاده‌سازی نماید.

بخش فنی همراه اول که همکاری خود با دانشگاه شریف را از دو سال پیش آغاز کرده است، توانسته تمام بخش‌های شبکه را در قالب یک پلتفرم کامل به صورت بومی پیاده‌سازی کرده و آمادگی تبدیل این شبکه به صورت تجاری را دارد.

همراه اول امسال در نمایشگاه با رونمایی از  کاربردهای مختلف ۵G در قالب دموهایی از دانشگاه شریف و تربیت مدرس توانست توانمندی های پلتفرم پیاده سازی شده را به نمایش بگذارد.

رقابت خودروهای برقی متصل به شبکه با استفاده از قدرت تمرکز ذهن افراد و حسگرهای مغزی در نمایشگاه تلکام برای عموم مردم به نمایش گذاشته شد.

پیاده‌سازی پلتفرم کامل شبکه ۵G، به کارگیری تکنیک‌های مجازی سازی و شبکه‌های نرم افزار محور و مجازی سازی توابع شبکه از مهم‌ترین بخش‌های همکاری همراه اول و دانشگاه صنعتی شریف در مورد بومی‌سازی و پیاده‌سازی شبکه نسل پنجم تلفن همراه بوده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز