خبرگزاری کار ایران

برگزاری سومین نشست روسای دامپزشکی کشورهای عضو اکو/ بهبود تامین پروتئین دامی ثمره همکاری‌های اعضا

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۲۵۶

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: کشورهای اکو می توانند با تأمین پروتین حیوانی توسط شرکت های عضو و ایجاد شبکه های کشتارگاهی از این همکاری بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم سومین نشست روسای دامپزشکی کشورهای عضو اکو با بیان اینکه پس از گذشت ١٠سال توانسته‌ایم کشورهای عضو اکو را در کمسیون دامپزشکی گرد هم بیاوریم، اظهارکرد: روسای دامپزشکی  کشورهای ازبکستان، پاکستان، آذربایجان، قزاقستان و تاجکستان در این نشست حضور دارند.

وی با تاکید به اینکه کشورهای عضو اکو اشتراکات زیادی از جمله زبان،دین و مرزهای مشترک دارند،افزود: امیدوارم همکاری منطقه ای در حوزه دامپزشکی به عنوان یک الگو برای سایر کمیسیون های اکو مدنظر قرار داده شود.

رفیعی پور با بیان اینکه همکاری کشورهای عضو اکو می تواند سبب ایجاد شبکه مشترک آزمایشگاهی و یا آزمایشگاه های همکار شود، تصریح‌کرد: همچنین می توان فعالیت های تشخیصی در کشورهای عضو اکو انجام داد.

وی افزود: کشورهای اکو می توانند با تأمین پروتین حیوانی توسط شرکت های عضو  و ایجاد شبکه های کشتارگاهی از این همکاری بهره مند شوند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه کشورهای عضو می توانند در صادرات،واردات و ترانزیت همکاری کنند،گفت:این موضوع به نفع کشورهای عضو،منطقه و قاره خواهد بود.

رفیع پور با بیان اینکه ایران در حوزه کریدورهای هوایی، زمینی، دریائی و ریلی بیشترین ارتباط را با کشورهای منطقه،خاورمیانه ،آسیای میانه و قاره آسیا و اروپا دارد خاطرنشان کرد: همکاری های کشورهای عضو در نهایت سبب تأمین و تضمین سلامت دام و سلامت مردم کشورهای اکو خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز