خبرگزاری کار ایران

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با ایلنا:

فعالان بازار آلومینیوم در انتظار استمرار عرضه‌ها در بورس کالا

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۲۳۹

عرضه مجدد آلومینیوم در بورس کالا از هفته گذشته، خبری خوش برای فعالان این صنعت بود که بدون شک استمرار عرضه‌ها مى‌تواند وضعیت بازار آلومینیوم را بهبود ببخشد.

على صادقین، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با ایلنا، گفت: در شرایطی که شاهد عرضه‌های منظم عمده محصولات مهم حوزه فلزات و پتروشیمی در بورس کالا و تامین نیاز صنایع پایین دستی هستیم، اما عرضه‌های آلومینیوم با وقفه‌هایی روبه رو شده است که این موضوع تعادل بازار این محصول را برهم زده است.

صادقین افزود: در صورت عرضه‌های منظم آلومینیوم در بورس کالا و پاسخگویی به نیاز صنایع پایین دستی، شاهد تعادل در حجم عرضه و تقاضا و تعادل قیمت‌ها خواهیم بود که این انتظار از تولیدکنندگان آلومینیوم کشور وجود دارد.

او با تاکید بر آنکه در حوزه کامودیتى‌ها با عرضه کل زنجیره تولید محصولات، بورس کالا به تنها مرجع قیمت‌ها مبدل می‌شود، گفت: با نگاهی به تجربیات جهانی متوجه می شویم که راهی جز اعتماد به مکانیسم بازار و کشف قیمت ها براساس نظام عرضه و تقاضا وجود ندارد، از این رو باید به سمت عرضه کلیه محصولات در بورس کالا و رشد شفافیت اقتصادی قدم برداریم.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: بهره‌گیری کم از ابزارهای مالی، از جمله ضعف‌های اقتصاد ماست به طوری‌که در صورت بکارگیری و رونق استفاده از ابزارهای مشتقه از جمله قراردادهای آتی و آپشن، شاهد پیوند بازار پول و سرمایه در کنار بازارهای کالایی خواهیم بود و از سوی دیگر به جای تزریق نقدینگی سرگردان به بازارهای واقعی، توسعه بازارهای مالی رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز