خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای هرمزگان به ایلنا خبر داد:

افت کیفیت منابع آب هرمزگان معضل شده است / دو سوم نیاز آبی از آب‌شیرین‌کن‌ها تامین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۹۴۴

مدیرعامل آبفای هرمزگان با اشاره به افت کیفیت آب استان به دلیل محدودیت منابع مالی اظهار داشت: ما توانسته‌ایم با استفاده از آب‌شیرین‌کن‌ها معضل کاهش کیفیت منابع آبی را جبران کنیم.

امین قصمی در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره بحث پایین آمدن کیفیت آب با توجه به کم‌آبی‌های استان هرمزگان اظهار داشت: امروز تقریبا استفاده از آب‌های سطحی در این استان به صفر رسیده و در شهر بندرعباس 80 درصد از آب چاه‌ها و 20 درصد از آب‌شیرین‌کن‌ها استفاده می‌شود.

وی افزود:‌ البته به‌دلیل محدودیت منابع آبی و افتی که در چاه‌ها داریم پایین آمدن کیفیت آب یکی از معضلات ماست ولی از طرف دیگر آب‌شیرین‌کن‌ها آن را جبران کرده‌اند.

مدیرعامل آبفای استان هرمزگان درباره انتقال آب گفت: ‌بحث انتقال آب در دستور کار ما نیست و همچنین از انتقال بین حوزه‌ای استقبال نمی‌کنیم.

وی یادآور شد: بخشی از نیاز بندرعباس از طریق سد استقلال، شمیل و نیام و دو سوم نیز از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها تامین می‌شود.

قصمی درباره وارد شدن آسیب به محیط زیست و دریا به‌دلیل انتقال و شیرین کردن آب نیز گفت: با این مقیاسی که ما نسبت به کشورهای همجوار حوزه خلیج فارس برداشت می‌کنیم و الزاماتی که به لحاظ زیست محیطی برای بازگشت پساب به دریا رعایت می‌کنیم نگرانی در این حوزه وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز