خبرگزاری کار ایران

افزایش ظرفیت پایانه‌های مسافری دریایی

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۷۷۶

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در­شش ماهه امسال، ​­میزان سرمایه‌گذاری و ظرفیت پایانه‌های مسافری دریایی افزایش یافته است.

به نقل ایلنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هادی حق‌شناس با اشاره به تحقق اهداف سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دریایی در ­شش ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: از ۹۳ زیر برنامه تعریف شده در حوزه دریایی، افزایش ظرفیت پایانه‌های مسافری، ارتقای توان عملیاتی بنادر از طریق رشد نرم افزاری و افزایش میزان جذب سرمایه گذاری بخش دولتی از مهم‌ترین اهدافی است که محقق شده است.

وی درخصوص اقدمات این سازمان در بخش دریایی، افزود: هوشمندسازی فرآیند عملیات راهنمایی، تلاش برای دسترسی به سوخت کم سلفور، بازنگری در برگزاری دوره های آموزشی دریانوردی کمتر از یک سال (غیر ترمیک)، تصویب سامانه ملی آمادگی مقابله و همکاری در برابر آلودگی‌های نفتی و شیمیایی، تهیه دستورالعمل آزادسازی خدمات دریایی و اجرای دستور العمل ارتقای افسران بازرسی‌ها از دیگر اقدامات سازمان بنادر در حوزه دریایی و دریانوردی در مدت مذکور به شمار می‌رود.

حق‌شناس گفت: آمادگی جهت ممیزی امور دریانوردان در راستای ابقا در لیست سفید، بروز رسانی پیش نویس یادداشت تفاهم همکاری جست و جوی نجات دریایی با کشورهای پاکستان و عمان و استقرار سامانه­ SAT. AIS به منظور نظارت بر آبراه‌ها و سواحل تحت حاکمیت کشور از دیگر دستاوردهای مهم سازمان بنادر طی نیمسال نخست سال جاری است.

وی همچنین به چالش های موجود در بخش دریایی اشاره کرد و گفت: کمبود نیروی انسانی متخصص در بخش‌های مختلف دریایی از جمله حوزه های تجسس و نجات، هیدروگرافی، کمک ناوبری و لایروبی از جمله چالش‌های موجود در این بخش است که امیدواریم با حل آنها در جهت بهبود فعالیت‌های کشور در حوزه دریایی گام برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز