خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

برنامه 3 ساله برای به حداقل رساندن تعداد شهرهای تحت تنش آبی

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۵۳۵

وزیر نیرو در حاشیه جلسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مجالی بود تا با حضور در کمیسیون عمران، نتیجه کار مشترکی را که در ماه‌های اخیر با کمیته آب و فاضلاب این کمیسیون و مرکز پژوهش های مجلس درخصوص برنامه ریزی 3 ساله برای به حداقل رساندن تعداد شهرهای تحت تنش آبی داشتیم، ارائه دهیم.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو،"رضا اردکانیان" افزود: این برنامه ناظر بر زیرفصل‌های مهمی در رابطه با تامین، انتقال، توزیع، کاهش هدر رفت و افزایش کیفیت آب در تعداد قابل توجهی از شهرها و روستاهای کشور است که البته نیاز به منابع مالی و احکام قانونی دارد.

وی اضافه کرد: گزارش اجرا و نیازهای این طرح به کمیسیون عمران ارائه و قرار شد در جلسه بعدی با حضور مسئولان مرتبط با مسایل ارزی نظیر بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه دنبال شود.

وزیر نیرو ادامه داد: از جمله فرازهای این برنامه بحث توسعه آب شیرین کن‌ها و استفاده از تکنیک‌های نمک‌زدایی برای تامین آب شرب شهرهای جنوبی محور شرق کشور است که امیدواریم با حمایت دولت و مجلس شاهد جهشی در این زمینه باشیم.

اردکانیان با اشاره به اینکه این جلسه فرصتی برای پاسخ به دو سئوال نمایندگان بود، تصریح کرد: کاهش هدررفت شبکه‌های آبرسانی بویژه در روستاها یکی از سئوالات مطرح شده بود که توضیحات لازم داده شد و برای یک گزارش تفصیلی، مجال یک هفته‌ای تدارک دیده شد.

وی اضافه کرد: سئوال دوم در ارتباط با تامین آب شرب استان سیستان و بلوچستان بود، بویژه منطقه زاهدان و استفاده از منابع آب غیرمتعارف که پاسخ لازم داده شد.

وزیر نیرو اظهار کرد: وزارت نیرو در ارتباط با موضوع مهم تامین آب شرب استان سیستان و بلوچستان به فکر تامین آب شرب از چاه نیمه‌ها، همچنین منابع آب غیرمتعارف یعنی شیرین‌کردن آب و استفاده از آب دریاست که مناطق مختلفی را رفع مشکل خواهد کرد.

اردکانیان خاطرنشان کرد: اصلی ترین مورد بحث های مطالعاتی در خصوص آب ژرف در منطقه سیستان در حال اجراست که امیدواریم هر چه زودتر نتایج نهایی آن آماده و اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز