خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری کشور:

واردات هزار میلیارد تومان تجهیزات فرودگاهی پس از برجام/تعلیق عملیات پروازی یکی از فرودگاه‌های شرق کشور/وزیر متفاوت راه برای افتتاح پروژه‌ها وقت ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۹۰۳

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران با بیان اینکه پس از برجام دو هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش واردات تجهیزات و پروژه‌های عمرانی شده، گفت: با راه‌اندازی سامانه‌های کشور به این نتیجه رسیده‌ایم که عملیات پروازی در یکی از فرودگاه‌های شرق کشور باید تعلیق شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رحمت‌الله مهابادی در مراسم افتتاح سامانه مدیریت ایمنی، مرکز آموزش کنترل ترافیک هوایی کشور، شبیه‌ساز تقرب پروازهای عملیاتی، مرکز آزمون کنترل ترافیک هوایی کشور و بریفینگ مرکزی با بیان اینکه شاهد تحولات قابل توجه در بحث هوانوردی و ناوبری کشور در چند سال گذشته هستیم، گفت: تمام 54 فرودگاه کشور و 154 ایستگاه کمک ناوبری امروز به مراکز سازندگی تبدیل شده‌اند و کمتر نقطه‌ای می‌توان پیدا کرد که عملیات عمرانی در آن انجام نمی‌شود .

وی با اشاره به موفقیت‌ها در صنعت هوانوردی و ناوبری هوایی در مدت پسابرجام اظهار داشت: در مدت پسابرجام توانستیم نسبت به خرید هزار میلیارد تومان تجهیزات از خارج کشور اقدام کنیم. همچنین هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در این بخش به اجرا رسید.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران با تاکید بر اینکه با اجرای این عملیات و پروژه‌ها صنعت ناوبری به حدود سه دهه خواهد رسید، گفت: این اقدامات به تصمیم‌سازان کشور این فرصت را می‌دهد که بدون دغدغه درباره صنعت هوانوردی و ناوبری با قدرت در جهت تحقق منویات جمهوری اسلامی چانه‌زنی داشته باشند.

مهابادی با بیان اینکه توانستیم تمام سامانه‌های کمک ناوبری را نوسازی کنیم، گفت: اولین پروژه‌ای که امروز به بهره‌برداری رسید فاز اول سامانه مدیریت ایمنی، ناوبری و فرودگاهی کشور است که با راه‌اندازی این سامانه تمام فعالیت‌های هوانوردی ایمن‌تر انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق دستور سازمان بین‌المللی هوایی کشوری تمام فعالیت‌های هوانوردی باید از چهار ویژگی امنیت، ایمنی، کارآمدی و اقتصادی برخوردار باشند و راه‌اندازی سامانه‌هایی مانند مدیریت‌ایمنی موجب مدیریت ریسک در این صنعت می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه آنچه ایمنی را به ارمغان می‌آورد دستورالعمل‌ها و اجرای درست آنها است، گفت: تاکید می‌کنم سامانه‌ها و تجهیزات به‌تنهایی ایمنی را افزایش نمی‌دهد بلکه اجرای این دستورالعمل‌ها هستند که باعث ارتقای ایمنی در صنعت هوانوردی و ناوبری می‌شود.

مهابادی تاکید کرد: با راه‌اندازی این سامانه هیچ خطری در فعالیت هوانوردی و ناوبری نخواهد شد، گفت: استفاده از سامانه مدیریت ایمنی یک رویکرد پیشگیرانه دارد و این سامانه یک سامانه پویا و فعال در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز است.

مهابادی متذکر شد: پرواز پرندگان در آسمان، وزش باد، ورود حیوانات وحشی به سطوح پروازی می‌تواند ریسک عملیات هوانوردی را افزایش دهند اما با راه‌اندازی این دسته سامانه‌ها این ریسک را کاهش می‌دهد و هر خطر بزرگ و کوچکی را شناسایی می‌کند.

وی اضافه کرد: با اطلاعات به دست آمده از همین سامانه عملیات پروازی یکی از فرودگاه‌ها در شرق کشور را تعلیق کردیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران با تاکید بر اینکه این سامانه می‌تواند 19 فاکتور دخیل در انجام فعالیت هوانوردی به صورت مستقر را نظارت کند تا بیش از این مدیریت ایمنی در کشور نداشتیم و از این پس با راه‌اندازی این سامانه مدیریت ریسک در فرودگاه‌ها افزایش پیدا می کند.

وی همچنین درباره کاهش مسیرهای پروازی اظهار داشت: توانستیم مسیر پروازی زابل و زاهدان را که 380 کیلومتر دارد کوتاه‌سازی کرده و به 207 کیلومتر کاهش دهیم.

مهابادی ادامه داد: با کاهش این مسیر از مدت زمان این پرواز 15 دقیقه کاهش می‌یابد بنابراین صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش مصرف موتور را خواهیم داشت که این همان پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به بهره برداری فاز اول بریفینگ مرکزی گفت: تسهیل دسترسی شرکت‌های هواپیمایی به اطلاعات از دیگر برنامه‌های ما است که با راه‌اندازی این پروژه‌ها این سیاست‌ها محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران با اشاره به بهره‌برداری از سامانه ATO گفت: این هم یک نرم‌افزار بومی است که با توان متخصصان داخلی تهیه شده است. همچنین امروز شبیه‌ساز دو بعدی تقرب را هم به افتتاح می‌رسانیم.

وی در پایان با تشکر از حضور رییس سازمان انرژی اتمی گفت: وزیر متفاوت راه و شهرسازی وقت برای افتتاح پروژه‌ها نداشتند اما حضور شما از افتتاح این پروژه‌ها تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز