خبرگزاری کار ایران

علی اکبر صالحی:

هیچ‌گاه ایران در برابر آمریکا تا این حد مورد توجه قرار نگرفته است/ ثابت کردیم اهل تفاهم هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۸۹۶

معاون رییس جمهور گفت: بنده در بسیاری از مجامع بین المللی حضور داشتم اما هیچ گاه این گونه نبوده که ایران در برابر آمریکا تابه این حد مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر صالحی در مراسم افتتاح چند پروژه در مرکز کنترل فضای کشور با بیان اینکه سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی در صنعت هوایی و ناوبری در مدت زمان پس از برجام قابل تقدیر و تشکر است، گفت: پیش از این سفرهای متعددی به سایر کشورها داشتیم و وقتی در فرودگاه آنها تردد می‌کردیم تاسف می‌خوردیم چرا در کشور ما که یک کشور تمدن‌ساز است در برخی امور عقب مانده‌ایم و از کشورهای تازه تاسیس در این حوزه‌ها عقب‌تریم.

وی تاکید کرد: امروز الحمدالله پس از برجام قدم‌هایی برداشته شده و برجام در تامین تجهیزات و جلب همکاری‌های بین‌المللی در حوزه هوانوردی موثر بوده است.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به وضعیت سیاسی جهان با اقداماتی که آمریکا اخیرا انجام داده است، گفت: برخی‌ها درباره سیاست‌های در پیش گرفته آمریکا معتقد هستند نحله‌های فکری متفاوتی در کشور آمریکا در جریان است که در راس یکی از این نحل‌ ها شخص کسینجر قرار دارد.

صالحی ادامه داد: کسینجر توصیه‌ای کرده مبنی بر اینکه وقت آن است که آمریکا حیای سیاسی خود را کنار بگذارد و به صورت یک جانبه عمل کند و به دنبال اجماع نباشد.

وی با بیان اینکه این تفکر همان پیروی از منطق قدرت است اظهار داشت: این به این معناست که اگر کشوری قدرت دارد با متوسل به زور به سایر کشورها فشار بیاورد و عده‌ای فکر می‌کنند اتحادیه اروپا هم چاره‌ای جز پذیرفتن این شرایط ندارد.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: واقعا می‌بینیم ترامپ در برخی حوزه‌ها رفتار شازی را اعمال کرده خودش عضو سازمان شورای امنیت ملل است اما ضوابط و مقررات آن را زیر پا می‌گذارد می‌بینیم کشور آمریکا کنوانسیون بین المللی را زیر پا می‌گذارد و اعمال زور می‌کند.

رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: حال باید ببینیم که وضعیت ما در مواجهه با چالش‌هایی جدی که آمریکا ارائه کرده چیست.

صالحی با اشاره به آیات قرآن گفت: در قرآن آمده است که اگر به شما نفعی برسد و اگر ضرری برسد خوشحال خواهند شد اگر صبر پیشه کنید مقاومت کنید و تقوا پیشه کنید توکل کنید در اینصورت آنها ضرری به شما نمی‌رساند. خداوند به هرچه که آنها توطئه چینی می‌کنند احاطه دارد بنابراین طبق آیات قرآن تکلیف ما روشن است معتقدم که آنهاییکه  فکر می‌کنند امریکا از دوستان ما است ساده‌اندیش هستند .

وی ادامه داد: البته در دل صبر هوشمندی، هوشیاری و درایت نهفته است و صبر در آیات قران تنها به معنای سکوت نیست و باید برنامه ریزی و درایت داشته باشید .

صالحی با اشاره به سفر رییس‌جمهوری به نیویورک اظهار داشت: بنده در بسیاری از مجامع بین المللی حضور داشتم اما هیچ گاه این گونه نبوده که ایران در برابر آمریکا تابه این حد مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: در این اجلاس ایران به عنوان کشوری که پیرو قدرت منطبق بوده شناخته شد و در طرف دیگر آمریکا به عنوان یک کشوری که منطق زور را در پیش گرفته در دنیا معرفی شد مشخص شد که ایران اهل تفاهم است اما طرف مقابل آن همه قوانین و مقررات را زیر پا می گذارد.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های هوانوردی اظهار داشت: آنچه که بین ما و شما به عنوان سازمان انرژی اتمی و شرکت فرودگاه‌های کشور مشترک است بحث ایمنی بوده و ایمنی هم در بحث هسته‌ای و هم در هوانوردی مرز نمی‌شناسد و در صنعت هسته‌ای هم اگر حادثه‌ای رخ بدهد تبعات آن به خارج از مرزها هم می‌رسد.

وی تاکید کرد: هم در صنعت هوانوردی و هم در صنعت هسته‌ای باید استانداردها در حد اعلای خود رعایت شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز