خبرگزاری کار ایران

نوبخت اعلام کرد:

جبران کاهش قدرت خرید مردم در بودجه 98

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۶۷۸

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه 98 واقع بینانه است و در آن کاهش قدرت خرید مردم نیز دیده شده است، باید با توجه به ظرفیتی که ایجاد می‌کنیم، آن را جبران نماییم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه صبحانه کاری اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران گفت: جلسه‌ امروز صبح به این منظور بود تا قبل از اینکه بخشنامه‌ای صادر شود بتوانیم از نظرات موثر بخش خصوصی و غیردولتی استفاده کنیم؛ چرا که دو برنامه اکنون با توجه به شرایطی که کشور دارد، لازم است که در کنار برنامه‌های عادی و توسعه‌ای اجرایی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: یک برنامه در ارتباط با تقویت و حمایت از تولید و اشتغال است تا بتوانیم بنگاههای تولیدی کشور را که بار بزرگی از اشتغال را بر دوش دارند و سهم قابل توجهی در اقتصاد به خود اختصاص داده‌اند، مورد حمایت قرار گیرد تا جبران خسارت و آسیب‌هایی که به بنگاههای تولیدی وارد می‌شود، صورت گیرد. 

وی تاکید کرد: قبل از اینکه بتوانیم این بسته را اجرایی و ابلاغ کنیم، امروز با فعالان اقتصادی تقسیم کار کرده و کارگروههای مشترکی بین سازمان برنامه و اعضای اتاق بازرگانی تشکیل و مقرر شده که افراد، ظرف روزهای آینده روی آن برنامه‌ای که آماده شده، کار کنند و هفته آینده نیز جلسه دیگری مجدد با همه اعضای مشابه امروز داشته باشیم و بتوانیم برنامه را نهایی کنیم.

وی گفت: همچنین برنامه دیگری از سوی سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته شده تا با توجه به اینکه مصالح ساختمانی افرایش قیمت پیدا کرده‌ و پیمانکاران که برای سال جاری با دولت قرارداد دارند متضرر نشوند؛ بنابراین باید حتما تعدیلی در این زمینه برای پیمانکاران و مشاوران قائل شویم.

نوبخت ادامه داد: این برنامه تهیه شده و قبل از اینکه اجرا و ابلاغ شود به سمع و نظر بخش خصوصی خواهد رسید؛ ضمن اینکه کارگروهی از اتاق بازرگانی و سازمان برنامه بر روی این برنامه کار خواهد کرد و بعد از اینکه توافق طرفین حاصل شد، ظرف این ماه آن را اجرایی خواهیم کرد.

وی درباره برنامه جبران کاهش قدرت خرید همه اقشار جامعه دولت در بودجه سال ۹۸ بیان کرد: ستاد از نیمه تابستان کار خود را شروع کرده و هفتمین جلسه آن سه شنبه هفته گذشته تشکیل شد و فردا نیز جلسه بعدی است که در آن، نمایندگان اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف مشارکت دارند تا بودجه به صورت واقع بینانه تدوین شود. 

نوبخت ادامه داد: بر این اساس، سال آینده، سال ویژه‌ای برای کشور است و با توجه به اینکه تحریم‌ها جدی شده، باید از عقل جمعی که شامل کارشناسان دولتی و فعالان اقتصادی است، به نحوی شایسته‌تر استفاده کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: بنابراین بودجه 98 واقع بینانه است و در آن کاهش قدرت خرید مردم نیز دیده شده است، باید با توجه به ظرفیتی که ایجاد می‌کنیم، آن را جبران نماییم؛ به هر حال امیدواریم بودجه ۹۸ با همه این صعوبتی که دارد، در وقت مقرر، مشابه سال های تهیه شده و به مجلس ارایه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز