خبرگزاری کار ایران

خرم در گفت‌وگو با ایلنا:

متاسفم که فردی با مدرک جعلی سرپرست وزارت شهرسازی در دولت نهم و دهم بود/ از آخوندی حمایت می‌کنیم/ مراجع قضایی با شدت با مفسدان و متخلفان برخورد کند

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۶۶۲

رییس سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه از اقدامات آقای آخوندی در راستای مبارزه با فساد حمایت می‌کنیم،‌ گفت: متاسفم که آقای «مهدی هاشمی» با مدرک جعلی در دولت نهم و دهم سرپرست وزارت راه وشهرسازی بوده و ریاست کمیسیون عمران را در مجلس نهم بر عهده داشت.

احمد خرم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره اقدام اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تعلیق پروانه اشتغال به کار  مهندسی «مهدی هاشمی»رئیس اسبق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و رئیس کمیسیون عمران مجلس در دوره نهم،‌ تاکید کرد: با دانشگاه امام حسین مکاتبه‌ای داشتیم و متاسفانه مدرک لیسانس آقای هاشمی جعلی است و به تبع آن مدارک فوق لیسانس و دکترای وی هم جعلی بوده است.

وی افزود: متاسفم فردی با مدرک جعلی در دولت نهم و دهم حتی سرپرست وزارت راه و شهرسازی بوده و ریاست کمیسیون عمران مجلس را در دوره نهم برعهده داشته و رییس سازمان نظام مهندسی هم بوده است.

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران با بیان اینکه مدیران دولت نهم و دهم امروز باید پاسخگو باشند که چرا یک فرد با مدرک جعلی چنین سمت‌هایی را بر عهده داشته است، اظهار داشت: مراجع قضایی باید با شدت با این افراد برخورد کنند تا شاهد بروز دوباره این تخلفات نباشیم.

خرم تاکید کرد: اگر امروز با این افراد متخلف به طور جدی برخورد نشود احتمال تکرار این تخلفات در آینده وجود دارد و فساد باید با برخوردهای جدی با مفسیدن ریشه کن شود.

وی با بیان اینکه از آقای آخوندی بابت افشاگری هایی که درباره مفسدان دارد، حمایت می‌کنم، ادامه داد: این اقدامات می‌تواند به پیشگیری از فساد و تبعیض کمک کند اما به طور قطع تنها یک مورد نمی‌تواند آغازگر یک حرکت بنیادین برای ریشه کردن فساد در نظام مهندسی باشد.

رییس سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه فساد در تمام بخش‌های کشور در اقتصاد،‌سیاست، بخش‌های فرهنگی و اجتماعی اپیدمی شده است، گفت: فسادهای قابل توجهی تنها در بخش شهرداری رخ داده است به طوری که مجوز ساخت 127 برج بر روی گسل زلزله داده شده است که تبعات بسیار منفی برای ساکنان تهران خواهد داشت.

خرم تاکید کرد: مشکل جدی این است که متاسفانه با مفسدان برخورد جدی نمی‌شود و تا زمانی که امیال سایسی و اقتصادی افراد حاکم باشد و قانون و مقرارت، شایستگی‌ها ملاک انتخاب مدیران نباشد و باند بازی و منافع شخصی در کار باشد، فساد در تمام بخش‌ها پابرجا خواهد بود.

وی با اشاره به راهکارهای علمی برای برخورد با فساد اظهار داشت: الکترونیکی کردن پروسه و اموراداری، سرعت بخشیدن به این امور و عدم دخالت عامل انسانی در این پروسه‌ها می‌تواند راهکار علمی پیشگری با فساد باشد. وقتی پروسه انجام امور اداری چند روزه باشد و با دخالت عامل انسانی انجام شود،  طبیعی است که انتظار وقوع فساد در آن نهاد و سازمان باشیم.

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران ادامه داد: باید نیروی انسانی سالم و مقید به قوانین در پست‌های حساس مدیریتی و کارشناسی قرار بگیرند و معیشت آنها تامین باشد وگرنه باید شاهد فساد و تبعیض باشیم و مهم تر از آنها موضوع برخورد با مفسدان است و تا زمانی که برخوردها جدی و شدید نباشد فساد ادامه خواهد داشت.

خرم همچنین درباره افرادی در مجلس و برخی از نهادها که مخالف اقدامات وزیر راه و شهرسازی در راستای شفاف سازی‌ها هستند و تلاش بر حذف آخوندی را دارند،  گفت: مجلس مستثنی از این موضوعاتی که مطرح کردم نیست. در تمام بخش‌های کشور شاهد تبعیض هستیم. متاسفانه قوانین کشور با یکدیگر تعارض عمیقی دارند و مجلس هم در زمانی که باید قانون را اصلاح می‌کرد نسبت به این کار اقدام نکرد و به موقع نسبت به اتفاقات نظارت نداشت.

وی ادامه داد: متاسفانه هر کسی به دنبال منافع خود است و همین باعث ایجاد یاس و ناامیدی در کشور شده است و این مشکلات عمیق هم با گفتار درمانی حل نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز