خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران خبر داد؛

بازداشت ۳ نفر از کارمندان سازمان نظام مهندسی استان تهران در فساد مالی اخیر

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۳۸۵

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: اگر ورود افراد غیر حرفه‌ای به حوزه ساخت و‌ساز ممنوع و محدود شود فرصت شغلی و اشتغال برای مهندسان افزایش یافته و کیفیت ساختمان ارتقاء می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهیار فرنیا در نشست خبری امروز با اشاره به فسادهای مالی و تخلفاتی که اخیرا در سازمان نظام مهندسی استان تهران رخ داده است، گفت: تخلفات مالی ممکن است در هر ارگان و سازمانی رخ بدهد مهم این است که مجموعه برخورد جدی با متخلفان داشته باشد. هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران به عنوان شاکی وارد عمل شد و در حال حاضر دستگاه‌های قضایی به موضوع رسیدگی می‌کنند .

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران با بیان اینکه در پرونده اخیر فساد مالی در سازمان نظامی مهندسی سه نفر بازداشت هستند، گفت: پذیرفته‌ایم که اشتباهاتی در اداره سازمان نظام مهندسی وجود داشته و باید برای برطرف‌سازی این اشتباهات نسبت به اصلاح ساختار اقدام کنیم.

فرنیا با بیان اینکه از سال ۹۱ به بعد حق‌الزحمه وزارت به سازمان نظام مهندسی وارد شد، گفت: متاسفانه حسابداری و واحد مالی سازمان نظامی مهندسی استان تهران در حد مبالغی که وارد سازمان شد رشد و به‌روزرسانی نشد و به همین دلیل مشکلاتی به وجود آمد .

عضو هیات مدیره سازمان نظامی مهندسی استان تهران ادامه داد: قبول داریم که در سازمان نظام مهندسی استان تهران دزدی شده و خیانت در امانت رخ داده است و با سند سازی  چند کارمند این فسادهای مالی رخ داده است.

فرنیا تاکید کرد: ما از شکایت خود صرف‌نظر نمی‌کنیم ولو این که این پول به سازمان برگردد.

وی همچنین درباره برگزاری انتخابات نظام مهندسی و دخالت برخی از ارگان‌ها در انجام این انتخابات گفت: معتقدیم انتخابات نظام مهندسی باید به صورت آزاد برگزار شود و همچنین بر این باور هستیم که در گذشته در قوانین اختیارات زیادی به وزارت راه و شهرسازی داده شده که باید این موضوع اصلاح شود.

وی همچنین درباره استفاده از افراد ذیصلاح در ساخت و ساز ساختمان گفت: معتقدم همانطور که در جامعه پزشکی افراد غیرحرفه‌ای حق ورود به این صنف را ندارند، در نظام مهندسی ساختمان هم نباید شاهد ورود افراد غیرمتعهد به این موضوع باشیم . به طور قطع استفاده از مجریان ذیصلاح باعث ارتقای کیفی ساختمان می‌شود و اشتغال در این حوزه را افزایش می‌دهد.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی با اشاره به امضافروشی در بین مهندسان گفت: معتقدم مهندسی که با پروانه اشتغال به کار خود کار نکند، مهندس سوری است و باید بساط این پدیده‌ها در دوره بعدی سازمان نظام مهندسی برچیده شود.

کامبیز رضوی عضو هیات مدیره سازمان نظا مهندسی هم با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۲۰ هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران هستند، گفت: متاسفانه مجامع با حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ نفر تشکیل می‌شود و تصمیمات درباره صنف با حضور حداقلی اعضای گرفته می‌شود بنابراین نظرات همه تامین نمی‌شود.

وی درباره بحث ترافیک اظهار داشت: یکی از موضوعات بسیار مهم که روزانه با آن سروکار داریم بحث ترافیک است اما در بین اعضای ۲۵ نفر هیات مدیره سازمان نظام مهندسی فقط یک عضو از رشته ترافیک می‌تواند حضور داشته باشد. بحث الزامات ترافیکی را حتی به مرحله پیش‌نویس آن رساندیم اما مشکلاتی پیش روی ما قرار گرفت که  نتوانستیم پیگیر اجرای آن شویم.

در ادامه این نشست شاهین جعفرنژاد عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به کیفیت ساخت و ساز ساختمان در کشور گفت: یکی از دلایلی که امروز شاهد افت کیفیت ساخت و ساز در کشور هستیم این است که مهندسان ساختمان نمی‌سازند و افراد از هر صنفی اجازه ورود به این حرفه را دارند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در تهران ۹۰ درصد ساختمان توسط مهندسان ساخته نمی‌شود و اگر مشکل ورود افراد غیرمتخصص به حوزه ساختمان‌سازی حل شود، کیفیت ساخت و ساز هم بالا می‌رود. هرچند که پارامترهای مختلفی از جمله مصالح  و مجری ذیصلاح در ارتقای کیفیت ساختمان نقش دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز