خبرگزاری کار ایران

بومی‌سازی فناوری‌های مورد نیاز صنعت حفاری کشور

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۳۰۳

مدیرعامل شرکت حفاری شمال تاکید داشت : سیمان مهمترین بخش چاه محسوب می شود و یک سیمان خوب می تواند یک چاه نفت را تا 50 سال بیمه کند و باعث بالا رفتن تولید و کاهش هزینه ها شود و با قدرت فنی پژوهشگاه این امر محقق شده است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی شرکت حفاری شمال جعفر توفیقی رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در سخنانی  به بیان توانمندیهای پژوهشگاه در زمینه های علمی – پژوهشی و در راستای همکاری با شرکت حفاری شمال پرداخت . مدیرعامل شرکت حفاری شمال نیز به تشریح و تبیین فعالیت ها و قابلیتهای خدمات فنی و مهندسی، انتقال تجربیات حفار مردان و متخصصان شرکت حفاری شمال پرداخت. در این جلسه در زمینه همکاریهای مشترک فی مابین این دو مجموعه نیز بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

در ادامه این بازدید، مدیرعامل شرکت حفاری شمال و هیئت همراه، به اتفاق منصور بزمی معاون فناوری و روابط بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت و دکتر عزت اله کاظم زاده رئیس پژوهش و توسعه صنایع بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت، از بخش های مختلف صنعتی، علمی و پژوهشی پژوهشگاه صنعت نفت بازدید کرده و از نزدیک در جریان توانمندیهای گوناگون بعمل آمده و پروژه های در دست اقدام و نهایی شده این پژوهشگاه  قرار گرفتند.

در این بازدید حمیدرضا گلپایگانی پس از استماع نحوه فعالیت های صورت گرفته در حوزه های مختلف عملیاتی، ضمن تحسین این دستاوردها خصوصا" در حوزه بالادستی، ابراز امیدواری کرد که بتوان از توانمندیهای این مرکز علمی و تحقیقاتی در حل مشکلات  صنعت حفاری کشور هرچه بیشتر استفاده کرد.

گلپایگانی  عنوان کرد: در این بازدید شرایط پژوهشگاه صنعت نفت را با حضور آقای دکترتوفیقی بسیار متفاوت تر از گذشته می بینم و مشخص است که مدیران و کارشناسان این مجموعه در شرایط تحریم و تهدیدی که صورت گرفته یک فرصت طلایی را رقم زده اند و توانسته اند در بخش بالادستی بخصوص بخش حفاری  و علی الخصوص سیالات حفاری قدرت نمایی کنند؛ که این امر در آینده باعث کاهش هزینه های حفاری و افزایش راندمان حفاری خواهد بود؛ به شرط اینکه وزارت نفت و کارفرمایان بخواهند این اتفاق مهم رقم بخورد و ما بتوانیم از مواد داخلی استفاده کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: با مقامات مسئوول در پژوهشگاه صنعت نفت توافق کردیم طی عقد تفاهم نامه ای مشترک و تشکیل کارگروه تخصصی میان شرکت حفاری شمال و پژوهشگاه صنعت نفت بر زمینه های مختلف چه در زمینه بخش سیالات حفاری و چه در بخش ازدیاد برداشت برای مناقصاتی که وزارت نفت در خصوص توسعه میادین خواهد داشت همکاری بیشتر عملیاتی و اجرایی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال اظهار داشت: تحولات ارزشمندی در خصوص سیمان وگل حفاری (سیمان و گل سبک) در بخش بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت صورت گرفته، که در این صورت در این دو بخش که دارای هزینه های هنگفت در امر حفاری است، به کمک این مهم از هدر رفت هزینه ها جلوگیری می کنیم و صد البته باعث درآمد زایی بیشتر در بخش حفاری کشور می شود.

وی در ادامه تاکید داشت : سیمان مهمترین بخش چاه محسوب می شود و یک سیمان خوب می تواند یک چاه نفت را تا 50 سال بیمه کند و باعث بالا رفتن تولید و کاهش هزینه ها شود و با قدرت فنی پژوهشگاه این امر محقق شده است.

وی در خاتمه گفت: در بخش پایین دستی نفت، همچون محیط زیست به دلیل الزاماتی که برای همه پیمانکاران و کارفرمایان وجود دارد نیز می توانیم از توانمندیهای پژوهشگاه صنعت نفت که در این زمینه نیز بسیار موفق بوده اند، استفاده کنیم.

گفتنی است عمده توافق صورت گرفته شامل تجاری سازی فناوریهای مورد آزمایش توسط پژوهشگاه صنعت نفت بر روی حوزه گل و سیمان و سیالات حفاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز