خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی مناطق آزاد در پاسخ به ایلنا؛

دو ممنوعیت و محدودیت در مناطق آزاد جدید /واردات خودرو در مناطق آزاد جدید بلامانع است /مناطق ویژه اقتصادی جدید فقط توسط بخش خصوصی اداره می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۸۳۱

دبیر عالی شورای مناطق آزاد با اشاره به دو ممنوعیت و محدودیت در مناطق آزاد جدید گفت: واردات کالای همراه مسافر در مناطق آزاد جدید ممنوع است همچنین تردد خودروها فقط در محدوده مناطق آزاد انجام می شود و امکان تردد فراتر از آن وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مرتضی بانک در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب تاسیس هشت منطقه آزاد جدیداظهارداشت: برخی از نواقص این لوایح پیش بینی شد و با نظرات کارشناسان اقتصادی و نمایندگان مجلس این نواقص برطرف شد.

وی ادامه داد: سیاست ما این بود که در مناطق آزاد در محدودهای کم برخوردار و کم جمعیت  تاسیس شوند و پس از اینکه گمرک در این مناطق مستقر شد فعالیت در آنها شروع شود و حتما باید طرح جامع برای این مناطق به اجرا برسد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد درباره تاسیس مناطق ویژه اقتصادی گفت: برخی از مناطق ویژه اقتصادی با همفکری نمایندگان مجلس تاسیس شدند و قرار براین است که مناطق ویژه اقتصادی با پیشنهاد نمایندگان مجلس تاسیس شده تنها توسط بخش خصوصی اداره شوند وگرنه توجیه برای تاسیس ندارند.

بانک با تاکید بر اینکه 70 درصد مناطق ویژه که توسط نمایندگان پیشنهاد شده در مناطق کم برخوردار تاسیس می شوند گفت: تمام این مناطق تاییدیه سازمان محیط زیست را دارند.

وی با بیان اینکه تاسیس مناطق ویژه اقتصادی مورد پیشنهاد شده از سوی نمایندگان مجلس که توسط بخش خصوصی اداره می شوند هزینه برای دولت نخواهند داشت گفت: سیاست ما از توسعه مناطق ویژه اقتصادی ایجاد رونق محلی در این مناطق است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر محدودیتها و ممنوعیت ها در مناطق آزاد جدید اظهار داشت: واردات کالای همراه مسافر در مناطق آزاد جدید ممنوع است همچنین تردد خودرو تنها در محدوده نقشه های مناطق آزاد قابل انجام است و فراتر از محدوده مناطق آزاد تردد خودروها ممنوع خواهد بود.

وی افزود: واردات خودرو در مناطق جدید  اشکالی ندارد و طبق مقررات می تواند انجام شود.

بانک همچنین درباره میزان واردات و صادرات کالا در شش ماه اول سال از مناطق آزاد گفت: طبق برنامه ای که ستاد اقتصاد مقاومتی ابلاغ کرده در حال پیاده سیازی سیاست ها هستیم و نزدیک به برنامه حرکت می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز