خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک مسکن در پاسخ به ایلنا:

بانک مرکزی تصمیمی برای افزایش وام مسکن تا 80 میلیون تومان از محل اوراق اعلام نکرده / در حال ریزش مانده حساب‌ها در بانک مسکن هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۸۲۵

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه بانک مرکزی هنوز با دو پیشنهاد بانک مسکن برای افزایش سقف تسهیلات و مدت زمان صدور پروانه ساختمانی از 15 به 20 سال موافقت نکرده است، گفت: متقاضیانی که امتیاز وام مسکن‌شان تکمیل شده در حال برداشت مازاد حساب‌هایشان هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ابوالقاسم رحیمی انارکی در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایلنا با اشاره به جزئیات پیشنهاد بانک مسکن برای تغییر شرایط تسهیلات خرید مسکن اظهار داشت: دو پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات از 60 میلیون به 80 میلیون تومان از محل اوراق و افزایش مدت صدور پروانه ساختمانی از 15 سال به 20 سال را داده‌ایم.

وی افزود: این پیشنهادات در بانک مرکزی در حال بررسی است و هنوز موافقت با آن اعلام نشده است.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین درباره احتمال کاهش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق که در حال حاضر 17.5 درصد است اظهار داشت: هنوز به موضوع کاهش نرخ سود ورود نکرده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش پرداخت و اما از محل تسهیلات صندوق پس انداز یکم اظهار داشت: بر خلاف تصورات مبنی بر اینکه بازار مسکن راکد شده، ارائه وام از لحاظ تعداد به تعداد واحدهای مسکونی 54 درصد افزایش یافته و همچنین از لحاظ مبلغ هم افزایش 58 درصدی را شاهد بودیم.

رحیمی انارکی ادامه داد: در هفته گذشته 1200 فقره تسهیلات پس انداز یکم پرداخت شد.

وی با اشاره به روند افتتاح حساب در صندوق پس انداز یکم گفت: افتتاح حساب در صندوق پس انداز یکم در روز به 700 الی 800 فقره رسیده است.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: اتفاقی که افتاده در حال کاهش مانده حساب‌ها هستیم و متقاضیانی که امتیاز آنها برای دریافت وام تکمیل شده در حال برداشت مازاد حساب خود هستند تا برای حفظ ارزش پول خود اقدامات دیگری داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز