خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت در جمع خبرنگاران؛

ماهانه 80 میلیون دلار در اختیار واردکنندگان قانونی لاستیک قرار می‌گیرد/ استعفا نداده‌ام

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۶۴۸

وزیر صمت گفت: تا پیش از این برخی از نیازهای کشور از طریق بازارچه‌های مرزی و برخی به صورت غیر تجاری تامین می‌شد که با افزایش قیمت ارز واردات غیر تجاری دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش خبرنگاراقتصادی ایلنا، وزیر صمت در جمع خبرنگاران در خصوص تامین نیاز لاستیک کامیون‌داران گفت: برخی از نیازمندی‌های این قشر از تولید داخل تامین می‌شد که در شش ماهه اول سال جاری 520 هزار حلقه لاستیکی که داخلی بود برای تامین نیاز خودروسازان برخی از آنها نیز در شبکه توزیع با همکاری سازمان راهداری کشور در اختیار کامیون‌داران قرار گرفت. البته این عدد تامین کننده نیاز کامیون‌داران نیست و نیاز به واردات است.

شریعتمداری ادامه داد: امسال با توجه به تغییر سیاست ارزی گشایش اسناد اعتباری برای واردکنندگان با وقفه همراه بود. از سوی دیگر سال قبل لاستیک درگروه کالای یک قرار داشت که بعداً به دو منتقل شد و سپس پس از چند هفته دوباره در گروه یک قرار گرفت که این امر باعث وقفه در واردات لاستیک شد.

وی افزود: تا پیش از این برخی از نیازهای کشور از طریق بازارچه‌های مرزی و برخی به صورت غیر تجاری تامین می‌شد که با افزایش قیمت ارز واردات غیر تجاری دیگر صرفه اقتصادی ندارد. ضمن آنکه تقاضا برای ارز وارداتی نسبت به سال قبل دو برابر شد و از 300 میلیون دلار به 700 میلیون دلار رسید.

وی ادامه داد: با وجود 120 هزار حلقه لاستیک که در گمرکات و کالاهای متروکه وجود دارد با همکاری سازمان گمرک و اموال تملیکی قرار شد این لاستیک‌ها در زیر مجموعه توزیع سازمان راهداری قرار گیرد. از ماه آینده علاوه بر 200 میلیون دلاری که برای واردات لاستیک اختصاص داده شده است هر ماه 80 میلیون دلار در اختیار واردکنندگان قانونی قرار خواهد گرفت.

شریعتمداری در پایان در پاسخ به این سوال که آیا از سمت خود استعفا داده‌اید؟ گفت: خیر

وی همچنین از اظهارنظر در مورد افزایش قیمت لبنیات خودداری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز