خبرگزاری کار ایران

معاون رییس جمهوری جایگزین «آخوندی» در وزارت راه وشهرسازی می‌شود؟

دربست «مونسان» از خیابان آزادی تا عباس آباد

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۵۴۵

شنیده‌ها حاکی از این است که پس از بازگشت رییس جمهوری به کشور وزیر جدید راه و شهرسازی معرفی می‌شود که یکی از گزینه‌های محتمل برای این سمت «علی اصغر مونسان» است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، هفته گذشته استیضاح وزیر راه و شهرسازی با 50 امضا تقدیم هیات رییسه مجلس شد اگر به استیضاح برسد این ششمین بار است که «عباس آخوندی» باید برای اخذ رای اعتماد نماینده‌های مجلس از عملکرد خود دفاع کند. اما گویا قرار بر این است که جریان استیضاح آخوندی در مجلس کُند باشد تا رییس‌جمهوری از سفر به نیویورک بازگردد و بدون اینکه هزینه‌ای برای استیضاح صرف شود، وزیر جدید را معرفی کند.

اختلاف بین رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از همان جلسه دفاع روحانی از وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس آشکار شد، همان زمان که رییس جمهوری در دفاع از آخوندی از اختلاف با وی صحبت کرد و گفت: «در بخش مسکن ما نتوانستیم به توافق نهایی با یکدیگر برسیم و در دولت دوازدهم اولین چیزی که از ایشان به جد خواهم خواست مسئله مسکن است.»

همین موضوع مسکن هم به مهم‌ترین عامل درخواست نمایندگان برای استیضاح دوباره وی تبدیل شد. به اجرا نرسیدن طرح مسکن اجتماعی،‌ عدم کنترل بازار مسکن و افزایش بیش از 60 درصد قیمت مسکن در تهران،‌ اجرای کُند طرح بازآفرینی شهری از موضوعاتی است که مورد نقد قرار گرفته است حال اینکه تنها دفاع آخوندی درباره وضعیت بازار مسکن این است که این بخش متاثر از اقتصاد کلان بوده و افزایش نرخ دلار، تحولات روابط بین الملل و ورود سیل نقدینگی به بازار مسکن عوامل جهش قیمت‌ها بوده است.

البته روحانی وآخوندی در طرح بازآفرینی شهری بین دو سیاست انبوه‌سازی و بهسازی در بافت فرسوده هم به توافق نرسیدند و از آنجایی که آخوندی از لابی قوی «لاریجانی» در مجلس برخوردار است شاید ترجیح رییس جمهوری برکناری است تا استیضاح.

حال اینکه شنیده‌ها حاکی از آن است که زمان تفکیک وزارت راه و شهرسازی فرا رسیده است و قرار بر این است که وزارتخانه به دو وزارت سابق راه و ترابری و مسکن و شهرسازی تفکیک شود که یکی از گزینه‌ها برای تصدی این وزارتخانه‌ها «علی اصغر مونسان» است.

در استیضاح‌های گذشته هم،‌ هر بار که آخوندی به تنگنا رسید،‌ بحث جایگزینی مونسان مطرح بود که گویا این بار احتمال جایگزینی جدی‌تر است. 

مونسان در حال حاضر به عنوان معاون رییس جمهوری در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشغول به کار است. وی پیش از این عضو هیئت ‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بوده و از سل گذشته با شروع دولت دوازدهم به معاون رییس جمهوری ارتقا سمت پیداکرد. هر چند که همواره نسبت فامیلی وی با رییس جمهوری بر عملکردش سایه انداخته اما این موضوع تایید نشد و در حد شایعه باقی ماند.

هر چند انتقاداتی به انتصاب مونسان در سازمان گردشگری وجود داشت اما تحصیلات وی بی‌ربط با وزارت فعلی راه و شهرسازی نیست، وی کارشناسی خود را در رشته عمران در دانشگاه صنعتی شریف و در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت ساخت، دانشگاه صنعتی امیرکبیر به پایان برد و همچنین مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از سازمان مدیریت صنعتی دریافت کرده است.  وی سابقه کار در شهرداری و شرکت های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان را هم دارد. در سال ۱۳۹۵ هم به عنوان چهره سال صنعت ساختمان در گروه مدیران دولتی انتخاب شد.

شنیده ها حاکی از آن است که وی در چند روز گذشته با برخی از چهره‌های تاثیرگذار در مجلس و کمیسیون عمران جلساتی برای ارایه برنامه‌های خود در وزارت راه و شهرسازی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز